måndag, januari 08, 2007

Både Elisabet och Ellis har gjort listan nedan och jag var inte sen att följa efter :)
.......................................................................

Vilken svordom använder du mest?
- Men va fan?!

Äger du en iPod?
Nej.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Vardagar: 6,40

Använder du flip-flop’s även när det är kallt ute?
Ja, varje dag när jag hämtar tidningen och posten.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag tar hellre bilden.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Robin Hood - Prince of Thieves

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Om det var mycket pengar så attd et räckte till väsentligheter så skulle jag skaffa mig ett växthus.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Alldeles säkert, men det är nog mest jag själv ;)

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Det har hänt vid enstaka tillfällen i livet då jag har haft svårt för att komma till ro.

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
I bilen är det en härlig Country-skiva som jag fått av Ellis och inne i huset är det Keith Urban. (ser ni något mönster?)

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
MJÖLK!! Jag älskar mjölk!

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Nej

När hände det senast att någon stötte på dig?
Det var längesedan :)
(som jag märkte det i alla fall)

Vad åt du till middag?
Igår blev det Kinamat...

Använder du huvtröjor?
Jodå, det gör jag, fast oftast de med dragkedja.

Kan du vissla?
Ja.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Nä, inte vad jag kan komma ihåg.

Vilken är din favorit-åkattration på ett nöjesfält?
Berg-och-dalbana!

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Alldeles säkert!

Vilket riktnummer befinner du dig i?
040

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Nej.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Dirty Dancing, Robin Hood - Prince of Thieves och De Tre Musketörerna.

Äger du några band t-shirts?
Nä.

När flög du senast?
I maj, till Milano.

Läser du för skojs skull?
Ja men det är klart jag gör.

Pratar du några andra språk?
Engelska och lite tyska.

Har du gråtit offentligt?
O ja!

Har du en stationär dator eller en laptop?
En av var, men använder bara min laptop.

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Båda.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Jag tycker om att testa nya saker och ger mig inte förrän det funkar, är "ganska" envis ;)

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Nej Tack!

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Det har absolut ingen betydelse.

Kan du kasta macka?
Några studsar brukar jag få till i alla fall.

Vad har du med dig in på bion?
Popcorn.

Vem var din favoritlärare?
En musiklärare på högstadiet, som fyller år på samma dag som jag.

Har du någonsin dejtat någon av en annan ras?
Knepigt formulerad fråga, men ja, det har jag.

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
Det spelar väl ingen roll?!

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Gymnasiet... eh... tyckte skolan var trist då.

Gillar du att flyga flygplan?
Ja, men jag brukar få väldigt ont i ben och rygg eftersom jag är lång.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor, glimten i ögat, omtänksam.

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
Korkad fråga.

När sov du senast på golvet?
Tror jag aldrig jag har gjort.

Vilken är din favoritdrink?
Gin&Tonic

Gillar du din boendesituation?
Ja.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Fungera gör jag fast jag inte har sovit, men efter några dagar hinner verkligheten ikapp en. Bör nog få 7 timmar i alla fall.

Äter du frukost dagligen?
Definitivt! Det är dagens bästa mål!

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Bara om jag har mycket på jobb.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Inte i trubbel, men jag var väldigt pratglad. (det är jag fortfarande :))

Vilken är din favoritfrukt?
Jordgubbar! (är det en frukt egentligen?)

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Inte ett enda dugg.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja... Fast mest stavning och tyvärr slarvar jag ganska mycket när jag kommenterar i bloggar.

Tror du på liv på andra planeter?
Alldeles säkert. Tror inte alls att vi är ensamma.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
En på jobb som uttalade sig om något som personen i fråga inte hade en aning om.

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Behåller både Elisabets och Ellis´ svar för jag håller med: Det är klart att Hon är en kvinna!
Har ni inte läst Da Vinci Koden? :)

Vad var det senaste du åt?
Knäckemacka med kaviar.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Efter Linda Haglund tror jag bestämt att det var, innan rabalderna.

Gillar du senap?
Ja, helst skånsk senap, grovkornig och stark!

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Nu skiter jag i det här...

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Om det var tvunget så... Det är ingen dröm jag har.

Sover du på sida, mage eller rygg?
Alltid på rygg!

Tycker du om att krama folk?
Ja.

Skulle du säga att du är trendig?
... Nej!

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera?
Säga tack! Men nej tack.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
En enda och jag kan inte komma på vad hon heter.
Tycker inte det är någon komplimang precis....
Nu har jag googlat: Katti Bohman (hon var programledare för Bullen, efter Cissi Elwin)

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Darth Vader *fniss*

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Om det är ett avtalat telefonsamtal, tex från en läkare eller så. Annars pratar jag ogärna i telefon hemma, det gör jag 8 timmar på jobb varje dag.

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Det är en hel del. Senast var det Född på fel plats som Monica har skrivit.

Tycker du att du är attraktiv?
Bara när jag kisar ;)

Vad är du allergisk mot?
Regn på semestern.

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Inte en enda.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Nej.

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Det här var roligt att läsa! Min favvodrink är också GT. Såg att du gissat på min blogg också. Kul...vi får väl se om du får rätt där. ;-)

Anonym sa...

Berg- och dalbanor är bäst. Älskar dom! Är till och med medlem i European Coaster Club http://www.coasterclub.org/
Lite nördigt jag vet :-) men kuuuuul.

Anonym sa...

Så du längtar också efter ett växthus och gillar Gin&Tonic.

Linda sa...

Londongirl: GT är godis :)

Tina: det där har jag aldrig hört talas om, det får spanas in :)

Torparfrun: japp, precis så är det!

Saga sa...

Phu! Nu har jag också svarat :)
Hihi, jag läste liiiite fel på ditt svar om du tycker att du är attraktiv... Tyckte det stod Ja, när jag kissar :-o
;)

Kram!

Anonym sa...

Haha, jag läste också först att du är attraktiv när du kissar!