lördag, januari 06, 2007

Vilken konstig dag detta har varit.
Trött och jätteseg, inte ett endaste dugg har jag gjort idag.
Jag har degat i soffan, tittat på skidor och slumrat.
Hela dagen har jag haft en molande huvudvärk som nu börjar göra sig rejält påmind.

Fast jag var faktiskt iväg på ett uppdrag i eftermiddags.
Vi sjöng på en mässa i Börringe Kyrka.
Julevangeliet, ni vet; "Och det hände vid den tiden..."
Det är en tradition sedan många år att vi sjunger julevangeliet på trettondagen.
Sen hem till soffan igen.

Gjorde hundtestet som Elisabet hade gjort, som hon i sin tur hittat hos Qi.
Jag blev ännu mer trött av resultatet...
Bulldog... Jag vill också vara en Cocker Spaniel...

Engelsk bulldog
Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket motion.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haaa, jättekul. Jag gjorde testet. Det blev bättre andra gången när jag var ärlig :-))

Intressant är att maken blev en bulldog precis som du! Tror jag gillar bulldogar :-)

Anonym sa...

Jag blev också bulldog...

Elisabet. sa...

Det är väl jättebra!
Fredlig och fin och allting ..-)

Min cocker var på gränsen till mesig ..

Mildamakter sa...

Moi blev också en bulldogg, och om jag inte missminner mig, så blev jag det förra året med när en liknande test snurrade runt i bloggvärlden. Jag antar att jag ÄR en bulldog helt enkelt ;o)

Linda sa...

Tina: då har du ju en trevlig man, om han blev en bulldog menar jag :)

Panter: skönt med sällskap!

Elisabet: jag tänkte mer på att Cockern är så mycket sötare, i mitt tycke.

Mildamakter: ännu en som vill hålla mig sällskap :)
Jag tror att jag också har gjort testet innan och blev nog en bulldog då med.

Lyckliga Grodan sa...

bulldogar är coola..
jag blev ju oxå bulldog..
lugn..
sansad..
och trevlig..
visste väl det..
;)

Linda sa...

Lyckliga Grodan: tänkte inte på att man kunde vända på det så ;)
Klart vi är coola :) :)