tisdag, januari 16, 2007

Tisdag och jag känner mig inte ett enda dugg bättre.
Snarare tvärtom...
Mer förkyld och huvudet väger lite för mycket.
Det blir till att bädda ner sig idag igen.
Trodde det skulle vända nu så att jag kunde jobba imorgon, nu vet jag inte hur jag ska göra.
Jo, det vet jag egentligen, men jag vet också hur mycket som väntar på jobb.

Har försökt att pigga på mig i alla fall, en lång dusch, frukost, tidning, matat fåglarna och kaffe.
Men inte hjälper det.
Usch vad jag gnäller. Jag har redan fått så mycket sympati av er så nu får det vara nog.

Amaryllisen som jag hittade lite för sent i förrådet blommar nu, då vet jag det till nästa jul, när den måste i kruka alltså om jag vill att den ska blomma till jul.
Men den får hedersplatsen på bordet ändå, tycker att den är vacker.

Ute är det kallt och blåsigt, tydligen väntas en ny storm i slutet av veckan, om prognoserna stämmer. Tycker att det räcker nu. Det har blåst och regnat i flera månader...

Jag dricker lite mer kaffe och lägger mig i soffan med en ny bok.

12 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jag tror att det väntas förkylningar här också. Stephan snorar som tusan just nu.

Alltså ladda med allt som gör det hela uthärdligt.

Mildamakter sa...

Men tös lilla, se till att stanna hemma tills du är helt bra, det är banne mig inte nån som tackar dig för att du går och jobbar halvklen. Det straffar sig bara i efterskott...marsch iväg till soffan igen, hör hon det! ;o)

Linda sa...

Mamselamsen: det var någon, kanske Bert, som kom med den klockrena analysen, att i den här väderleken så frodas bakterierna...
Så sant så.

Mildamakter: japp, jag stannar hemma.
Men nu har jag ont i kroppen av att jag legat så mycket... Men hemma blir jag ;)

Bettankax: yes mam!

Saga sa...

Man får gnälla när man inte känner sig bra... :)
Vad är det för bok du läser?? *nyfiken*

Kram o krya på!

Linda sa...

Annika&Saga: det är Dennis Lehaine; Mörker ta min hand.

Vill även rekommendera Jeffery Deaver. Har läst alla hans böcker om Lincoln Rhyme (som spelas av den bedårande Denzel Washington ;))

Har precis beställt boken du skrev om; Allt för min syster, plus "några" till :)
Kram och Tack!

Anonym sa...

Men det var väl passande att ha en Amaryllis blommande när du är hemma och sjuk! Den är ju lika vacker oavsett om det är jul eller inte.

Anonym sa...

Ligga i soffan och läsa bok, det är så man botar elaka prickar i halsen.
Fin amaryllis. Ta det lugnt och fortsätt vila.

Elisabet. sa...

Nu hojtar jag om Sydsvenskan ..-)
Hojt-hojt!

Krya på dig också!
Kram.

Anonym sa...

Uff så tråkigt for deg, men ta det lugnt nu, inte dra for fort på jobbet. Jag har den strenge røsten nu : )

Det Mörka Hotet sa...

Hoppas du tar en dag i taget - och kram på dig!

(Du får tänka på att våren är på väg - det har redan börjat bli liiite ljusare!)


Samuel

Anonym sa...

Stanna hemma imorrn också, lika bra det! Man ska ta hand om sig när man är lite krasslig.

Jag hoppas också att det ska vara över med stränga stormar för er del nu! Verkligen!

Linda sa...

Torparfrun: jag är nästan glad för att den blommar nu, jag var knappt hemma under julen så nu hinner jag njuta av den.

Tina: jag gör inget annat och det börjar bli traaaadet :)

Elisabet: hojtet är noterat!
Tack och kram!

Julie: när du har den rösten vågar jag inget annat än att lyda ;)

DMH: det är med krypsteg... Det börjar bli långtråkigt nu. Men jag orkar inget så det blir sjukstuga ett tag till.
Kram

Annika: japp, jag blir hemma.
Nu blåser det inte alls, det REGNAR.
Ovanligt va?
:)