fredag, januari 26, 2007

Jag planterade mig i soffan...
... och fastnade.

Men så trött jag är.
Det känns så snopet att nästan all snö har regnat bort. Jag hade ju stora planer på långa promenader i det vita under helgen.
Det får bli med gummistövlar.

Har oroat mig hela dagen över vattenståndet i ån.
Skulle den ha svämmat över tills jag kom hem?
Skulle det ha kommit in vatten i källaren?
Det är enorma mängder vatten och någonstans måste det ta vägen.
Men väl hemma så sa jag högt; "Det finns en Gud". Torrt och fint i huset.
Skönt!
Åkern däremot ligger mer eller mindre under vatten, det ser inte klokt ut.

Selma har börjat äta dietmat... Hon har gått upp mycket i vikt det senaste året, sen hon började med kortison. Det är inte många gram som ligger i hennes skål och det ser så ynkligt ut.
Hon är inte överförtjust, men äter det trots allt. Sen skrapar hon lite med tassen, liksom för att markera att det inte är det bästa hon vet. Jag peppar henne allt jag kan och vi leker mer än någonsin.
Min lilla tös...


Utanför fönstret har det singlat ner några flingor, inte många, men tillräckligt för att det ska se l i t e vitt ut.

Just nu sitter vi mitt emot varandra vid vars en, alt. varsin dator. Jag fick en idé när jag läste Vi i Villa och nu fastnade vi båda.
Vår trappa är väldigt tråkig... Vi har målat in den liksom, i samma färg som väggen för att den inte ska synas så mycket.
Vi har länge funderat på olika akternativ och ikväll fastande min blick på en annons och en artikel om just trappor.
Åh, jag är så "nällad" och vill göra det NU!
:)
Det blir kanske ett besök på ett byggvaruhus imorgon för att titta lite närmare på detta fenomen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla Selma då! :) Här blir det kanske något liknande för Tasha när hon blir äldre. Hon är ett matvrak och magen är nog alldeles för rund nu.

Mildamakter sa...

Stackars Selma, det ÄR okul att vara satt på diet.
Trappan var snygg och det är alltid kul att förnya något hemma.

Elisabet. sa...

Hahaha ... så bra att ni kan sitta vid var sin dator ..-))

Gulling!
Tack för tidningen.
Vilken glädje.

Tankevågor sa...

Vi har en trappa som är så trist och jag har länge funderat på hur den ska kunna göras om. Men den måste bli mindre hal också....jag får tänka vidare.

Tankevågor sa...

En sak till....Vill du ha "min" snö? Jag kan skicka alltihop till dig om du vill.

* ja ja ja den ÄR så vacker....men jag längtar ändå efter värmen *

Anonym sa...

Så trist med slask, som sagt. Nej, riktig vinter kunde det väl ändå få vara. Sorry, Londongirl :-)
Hoppas att ni hittar en lösning på trapproblemet. Alltid kul att fixa om hemma (om projektet inte är jättestort).
Selma är så söt! Gosekatt!

Linda sa...

Monica: Selma har alltid var väldigt liten och nätt och när hon var tonåring var hon riktigt spinkig!
Numera har hon liksom en påse på magen... Det är den som ska bort!

Mildamakter: det är hemskt att behöva tvinga henne till diet, men hon har faktiskt lite problem med att tvätta sig överallt så det är nog bara bra.
Jo, snart nog så blir kanske trappan fin :)

Elisabet: det ser nog inte klokt uta när vi sitter här mitt emot varandra och stirrar in i varsin skärm ;)
Härligt att det funkar med tidningen nu.

Londongirl: vår trappa är också ruskigt hal och har smala trappsteg. Huset är byggt 1927 så då var det väl så de skulle se ut.
Mickes mormor har halkat i trappan så numera är det nästan ingen som vågar gå i den..
Snön tar jag gärna emot! tack.

Annika: mera snö åt folket!!!
Vi blåste ut rubbet i huset när vi flyttade hit, det enda som finns kvar är fyra väggar och ett tak, allt annat blev nytt 2001 - utom trappan...

Anonym sa...

Måste få fråga....varför äter katten kortison?

En granne till oss, när vi bodde i villan, gjorde sin trapp själv av hyllplan. Han är plåtslagare och gjorde räcket av smide....Trappan var ursnygg

Linda sa...

Gunnel: Selma äter kortison för att hon får problem med sin hud annars.
Det kliar i hela kroppen på henne och då slickar och biter hon av pälsen så att det blir stora köttsår... Det måste göra förfärligt ont på henne.

Vi har haft de funderingarna också när det gäller trappan. Vi får väl se var det slutar :)