onsdag, januari 03, 2007

Vilken mysig eftermiddag vi har haft, mamma och jag.
Så många härliga skratt och gooood mat!
Det var många gutturala ljud som utstöttes då lutfisken intogs.
Åh, som vi mumsade, lika gott som alltid!

Bert! Nu blir du väl ändå sugen? Ärtorna saknas förstås på bilden, annars är det komplett. Dock inte så färgglad mat, men så gott.
Ja, ni har nog förstått nu att jag älskar lutfisk :)

Men en sak var annorlunda i år, vi brukar alltid ha ris á la malta till efterrätt. I år överraskade mamma med en annan favorit, ananaspaj med vaniljglass, fler gutturala ljud :)


Efter middagen underhöll mamma mig, med sång och musik :)
(se inlägget nedan)
En härlig eftermiddag och en perfekt avslutning på den här semestern.

Imorgon väntar vardagen igen och jag kan inte påstå att jag är så sugen på det...

18 kommentarer:

Tankevågor sa...

Mumsigt. Hon är duktig på att baka din mamma!

Mildamakter sa...

Lutfisk äro IKKKKE människoföda. Basta!...däremot såg den däringa pajen onödigt god ut ;o)

Anonym sa...

Mja jag hade nog nöjt med, att sitta på kanten vid ert matbord...bara för att få höra er skratt!

Anonym sa...

Men vilken fin julängel på bilden högst upp!
Lutfisk tycker inte jag om. Alls!
Ni verkar ha haft en himla mysig dag!

Moster Mjölgumpa sa...

Jag tycker inte heller om lutfisk. Men idag när jag var och handlade så köpte jag ett kilo. Det är första gången för mig, men jag vill testa om ungarna äter det, de grättna rackarna.

Anonym sa...

Recept på pajen, snälla, söta :-)
Blev lite sugen!

Anonym sa...

Visade maken. Ett stort gutturalt GOTT lät det, och sen ät det vill osså ha! Han låter lite skånsk ibland tror han tar efter mig:-)

Linda sa...

Londongirl: ja baka, det är hon världsbäst på!
Har du testat Herrgårdens Apelsinkaka än?

Mildamakter: Lutfisk, som är så gott!
Pajen är vansinnigt god! Den smälter i munnen, jag har halva i kylskåpet ;)

Battenkax: det ser jag fram emot :)

Eva: klart du hade fått sitta med, pajen hade du nog inte kunnat motstå ;)

Annika: det var en jättehärlig dag!
Det är Tingeling enligt mamma ;)

Moster Mjölgumpa: (å vad det är ett roligt namn :)) jag har aldrig gjort lutfisk själv, vet bara att den ska vattnas rejält. Lycka till!

Tina: det är väl klart att du ska få recptet, jag har bett mamma skicka det till mig.
Härligt med skånska 08:or :)
Maila mig på:
linda-lotta(at)hotmail.com så ska jag skicka receptet till dig.

Anonym sa...

Å, vad gott det ser ut. Och vilken härlig dag ni verkar ha haft!

Linda sa...

Monica: det var en jättebra dag!
En sådan dag som går rakt in i hjärtat :)

Anonym sa...

Jag hoppar lutfisken också, men gärna paj!
Jag "provarbetade" lite idag, halva dagen. Det gick bra... det är ju bara två dagar till helgen!

Anonym sa...

Om det inte finns nån paj kvar i kylskåpet i morron, så har jag varit däääärrrrr................

Anonym sa...

Å for en herlig dag da. Og som du vet jag elsker lutefisk och forstår din lycka : )

Moni sa...

Pinsamt kanske, men jag har aldrig ens SMAKAT lutfisk...
Kanske sen... nån gång...
Den där pajen däremot skulle jag inte tveka att ta en stor bit av! :)

Anonym sa...

Lutfisk är G O T T!
Mamma och jag ska festa på det på lördag. :-)

Vi åt lutfisk på julafton men tyckte att vi nog måste ha en omgång till.

Linda sa...

Panter: hojta om du vill ha receptet på pajen, den är smaig kan du tro.
Jag har jobbat idag... örk!

Pia: pajen är kvar :)

Julie: äntligen en som förstår mig :)

Moni: det är aldrig för sent att prova, men det är långt ifrån all lutfisk som är god, det är en sak som är säker.

Ellis: en sjlsfrände till, tack :)
Visst är det gott?!
Vad mysigt att ni också ska mumsa på det en gång till.

Anonym sa...

Nä!

Linda sa...

Bert: så svårflörtad man kan vara då ;)