måndag, januari 22, 2007

Klockan 8,00, på mitt jobb

Tänk att detta vita kan göra mig så lycklig!
Hela dagen har känts enkel och lättsam, trots att jag började jobba idag igen.
Inte att det är tråkigt att jobba, men det är alltid lite drygt att komma igång när man varit borta.
Men idag har allting gått så lätt :)

Jag är så tacksam över flingorna så ni kan inte ana.
Allt blir vitt, ljust och alla ljud blir liksom lite dova.
Jag skrattade gott när jag läste hos Annika hur folk beter sig i USA när det kommer snö.
Sen tänkte jag att det är ju precis som här...
3 flingor i Skåne - trafikkaos!!
Det har nog kommit 8 flingor i alla fall, och det var obehagligt att köra.
Grejen är den, att jag personligen inte tycker att det är så farligt, det får bara ta sin tid, men det är alla runt omkring som oroar mig. Det finns de som fräser på som om inget hade hänt på halvtaskiga sommardäck.

Jag låg snällt i högerfilen på väg hem. Eftersom det regnat så mycket så var det isgata under den nyfallna snön på motorvägen. I vänsterfilen blåste den ene efter den andre om min bil och glodde lite överlägset in på mig.
När jag skulle svänga av motorvägen låg en bil i diket, en av de som glott på mig - nu glodde jag tillbaka. Han hade glidit snyggt ner i diket...
Jag kan inte hjälpa det, men jag tyckte det var lika gott åt honom.
Så hemsk kan jag vara ;)


Selma har hunnit vara ute i tre omgångar redan, snö är så mycket bättre än regn och blåst :)
Jag sopade och skottade undan lite, fyllde på fågelautomaterna och kollade vattennivån i brunnen.
1,5 dm snö, 5 minusgrader och jag myser...

11 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja,det är det jag märker mest .. här blir så ovanligt t y s t.

Här är bara nån centimeter, men fint ändå.

Faktiskt.

Lilla B sa...

Här i Bergslagen har det kommit rejält med snö. Solen sken från en klarblå himmel idag. Vi har just nu 13 grader kallt. Monsterkatten totalvägrar utevistelse.

Bloggblad sa...

Då har vi ungefär lika mycket snö...
Det gäller att inte låta sig stressas av dem som inte ser snön...

Anonym sa...

Härlig vinter här också....just nu -12 grader och ca 3 dm snö. Jag N J U T E R!!!!

Anonym sa...

Hi, hi!! ÄNTLIGEN SNÖ!!!! Låter som om Skåne och DC området är lite lika i vintertid, fniss. Själv bävar jag för att köra ut igen om ca 1½ timme....VRÅÅL! Läskigt! Men visst lyser snön upp!!! DET är så vackert!

Saga sa...

Ha ha, jaa visst blir världen vackrare med snö!!!
(fast jag klarar mig bra utan...)

Skönt att du mår bättre!
KRAM!

Anonym sa...

Va kul att ni fick smö och att du verkar må bättre :)

Linda sa...

Elisabet: det är skönt med tystnaden och tempot blir lugnare.

Lilla B: är det så kallt stannar nog min Selma också inne. Vi närmar oss, just nu är det - 8,3.
Imorgon får vi nog lite av den blå himlen om det blir som de sagt på väderrapporten.

Bloggblad: ibland undrar man om de tänker överhuvudtaget.
Varför inte njuta av det vita i lugn och ro ;)
Säger jag som är överlycklig!

Gunnel: det är så fantastiskt så jag skulle kunna vara ute hela natten :)

Anika: det är ju verkligen ingen hit, det där med att ni inte har vinterdäck.
Men ta det lugnt, så ska det nog gå bra och jag hoppas att de runt om dig också gör så.

Annika&Saga: allt är verkligen mycket vackrare och mjukare :)
Visst, jag föredrar sommaren men jag måste ha riktig vinter för att uppskatta den ännu mer.

Tina: ja, nu återvänder livsandarna!!

Elisabet. sa...

Linda, bara så du vet .., ingen tidning idag heller ...-)

Linda sa...

Elisabet: jag skriver till dem med en gång.
Tack för att du säger till.

Anonym sa...

Ja hej igen var ju tvungen att läsa om snökaoset i skåne... hehehe