tisdag, januari 23, 2007


När jag vaknade i morse var det -12,5 grader :)
Det är vinter i Skåne.
Solen har varit framme en stund mitt på dagen och jag såg genom fönstret hur vackert snön gnistrade.
Mycket på jobb, dagen försvann i ett nafs.
Trött i pannan.
Hem och iväg igen.

IKEA, värmeljusen var helt slut här hemma nu.
Det blev ju så klart mer än värmeljus...

När vi väl kom hem så landade vi i vars en soffa och då kom tröttheten.
Oj, som jag har gäspat.

Hoppas att snön ligger kvar till helgen så att jag kan få gå en lång promenad i dagsljus, jag behöver fylla på D-vitaminerna.

10 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det är nog bara i Skåne man skriver "vars en ..." soffa ..-))

Så säger alla på mitt jobb också.

Hemma säger man "var sin".

Undrar hur andra gör?

Anonym sa...

Jag ska försöka komma hem tidigare idag så att jag hinner ut i dagsljus och ladda. Enl. väderleksrapporten ska det tom bli sol...
(Jag säger och skriver var sin )

Det Mörka Hotet sa...

Rara du, "trött i pannan" kan vi nog alla känna igen oss i - det är mer än mänskligt!

Tyvärr hinner jag inte ut den här veckan för att njuta av solen men det skall jag ta igen nästa vecka.

Samuel

(Elisabet: Här - i vackra Östergötland - så säger vi givetvis "var sin", ha, ha!)

Elisabet. sa...

lindalotta: ingen tidning idag heller .......;-)

Anonym sa...

Hej trötta du! Jag är bara lite trött idag, var "ledig " igår (jag är halvtidsjukskriven förståss)!! Men ska jobba nu idag och vips så trött jag blev..men jag får min dagliga soldos, för jag jobbar på dagis och då måste alla ungarna ut i snön :) Vad blev det mera på ikea? Jag väntar tills ikea kommer hit till värmland, det ska bli bra så slipper man åka så långt för bara ett par saker :)

Linda sa...

Elisbet: faktum är att jag funderade över det där när jag skrev.
Undrade om det var talesätt eller vad...
Det är alltid lika roligt med vårt språk och hur vi pratar.

Jag mailade Sydsvenskan sent igår så jag hoppas de löser det till imorgon.
Jättetråkigt att det skulle bli så här.

Panter: jag hade också förhoppningar om att komma ifrån tidigare idag, men någon smart har lagt ett möte klockan 15 - hål i huvudet!!

DMH: Jag var ju så pigg i måndags trots att det var första dagen på jobb efter sjukdom, men det var snön som hjälpte mig. Igår kom nog verkligheten ikapp. Tänk om det inte varit snö ;)
Hoppas du maktar med veckan så att du orkar njuta lite under nästa.

Pia: det blev värmeljus, blockljus, ramar, hushållsvåg i rostfritt (riktigt fin och praktisk) lampor och åter lampor, batterier mm. Bara småplock, det var värmeljusen som var viktiga eftersom de varit slut här på "vårt" IKEA länge.

Anonym sa...

Vars en låter jättebra. Tro jag idag blandar och säger vars sin :-)eller nått....

Vi köpte 10 paket värmeljus till oss själva på IKEA i början av december + att vi samtidigt köpte 5 paket till grannen gissa om det kändes lite hamstring. Men kassörskan verkade inte tycka det var konstigt :-)

Linda sa...

Tina: jag blandar nog också faktiskt.
Jag köpte tre paket, Micke tittade lite på mig, men 17 kronor... Vad är det?
De hade ställt värmeljusen på ett undangömt ställe, tror att de fortfarande har problem med att få fram tillräckligt.

Anonym sa...

Jag hoppas snön ligger kvar till slutet av mars :O)

Linda sa...

Gunnel: nja... Men till slutet av februari är helt okej, sen kan jag ta emot våren i mars :)