söndag, januari 21, 2007

Söndag och jag snörvlar vidare.
Detta är segt...
Men imorgon är det jag som halkar iväg till jobb.
Det är så vått i markerna och det står vatten över hur många vägar som helst och i natt ska det bli minusgrader. Det blir ett äventyr :)

I trädgården badar fåglarna och både stora och små kommer för att kolla matautomaterna, eller om det möjligtvis trillat ner något på marken.
Här ovanför är det söndagssteken jag har lyckats fånga på bild.

Det dröjer nog ett tag innan jag behöver vattna i rabatterna...
Men i källaren är det torrt och fint och vår pump jobbar så snällt så.
Det känns otroligt skönt att vi håller vattnet på avstånd från huset.

Inne njuter jag av tulpanerna som Micke hade med sig hem i fredags. De är så där frasiga och doftar ljuvligt.

Nu flyttar jag över till pusslet en stund, snart är vatten och klippor klara, sen är det bara himlen kvar. En himmel som rodnar i solnedgången.
Det blir nog lätt som en plätt!

9 kommentarer:

Mildamakter sa...

Inte illa att ha söndagsmiddagen spankulerande på tomten..*ler*

Tankevågor sa...

Vilket konstigt land vi lever i! Här hittar jag gröna gräsmattor och regn när jag just kommit hem från en snöig promenad i ett alldeles vitt Stockholm. Men om det nu fryser på hos dig blir det ju jättehalt. Var försiktig om du ska ut och köra i morgon!?

Jättefina bilder.

Jag går till pusslet jag med.....har en massa hyllor med burkar som ska pusslas....inte lika svårt som ett helt hav. ;-)

Anonym sa...

Det är något visst med krispiga tulpaner.

Den där fasanen...undrar om han har fått simhud mellan tårna :O)

Anonym sa...

Kiwifåglar, sa barnen om fasanungar.

Anonym sa...

Ojoj, känns inte bra om det där fryser... kan se steken åka skridskor.
Ta det lugnt om du nu ska jobba imorgon!

Bloggblad sa...

Vilken tur att ni inte fått in vattnet i huset! Det måste vara en mardröm.
Vi bor så till att allt vatten rinner till grannarna när det regnar... :)
Men här har kommit ny snö nu. Blev ingen pulkaåkning för min del. Men flickorna var ute och prövade lillbacken i trädgården en stund.

Linda sa...

Mildamakter: det är bara att plocka den... om man får tag i den :)

Londoongirl: imorgn kan det kanske komma lite snö, om jag har tur :)
Det är mycket märkligt det här med vädret.
Förstår inte varför vi valde det här pusslet, var det bara för att sätta oss på ordentligt prov?

Gunnel: tulpnaer är mina favortitblommor, en ny bukett inhandlas varje fredag.
Fasanen får ta på skridskor imorgon :)

Hannele: här blir några ungar så småningom, här är gott om fasaner.

Tina: imorgon får han nog dra på skrillorna!
Visst ska jag ta det lugnt.
Jag tycker inte det är så farligt att köra på vinterväglag, det får ta sin tid bara.

Bloggblad: första året vi bodde här så fick vi översvämning i källaren. Visserligen är källaren oinredd men vi höll ju på med helrenovering så alla våra ägodelar fanns i källaren...
En halv meter vatten var det, överallt.. Suck!
Sommaren efter så dränerade vi runt huset. Sedan dess så har vi klarat oss. Peppar-peppar!

Anonym sa...

Fina bilder, Lindalotta...Väldigt gröna. Fin fasan!

Ja, det gäller verkligen att ta det lugnt när du ska köra till jobbet i halkan imorrnbitti!

Linda sa...

Annika: tack!
Absolut, jag lovar att ta det väldigt lugnt. Det är ju bättre att komma fram helskinnad.