torsdag, januari 18, 2007

Hemma, september 2006
Längre fram bland de lummiga träden, där bor vi.

Utanför fönstret ser det inte alls ut som på bilden, långt ifrån.
Det är grå himmel, stora vattenpölar och regn...
Det är så mörkt så jag har fått tända flera lampor och värmeljus.

För er som så nogsamt följer mitt sjukdomsförlopp kan jag meddela att förkylningen sitter kvar, i höger näsborre, ögonen rinnner samt att luftrören nu har blivit drabbade av en hosta som river som en stålborste i halsen.
Jag trodde att jag skulle kunna gå och jobba imorgon för att beta av högarna, men det är inte att tänka på. Nä, istället är det mer sängläge, fler böcker och mer varmt te.
Tror att det är lite skidor på tv om en stund, så jag slänger nog ett getöga, eller två på det innan jag slumrar en stund till.
Vilket töcken jag snurrar omkring i.

Årsbeskeden trillar in högavis med posten nu och man blir lite sorgsen när man ser hur mycket pengar som går till skatten.
Jag menar, tänk så mycket roligt man kunde gjort för de pengarna;
  • gjort vid söderväggen på huset
  • isolerat vinden
  • hyrt någon att rensa ur källaren
  • hyrt en annan som hade rensat ur garage och brygghus, samt det gamla hönshuset
  • dikat ur ordentligt vid ån och rensat upp så att vi slapp oroa oss för översvämning

Eller så kunde man legat på en strand under fyra veckor, eller nåt och blivit uppassad :)

16 kommentarer:

qi sa...

Det är bra, ligg du och fantisera om vad du skulle göra om det ramlade ner lite/en massa pengar på dig. Såna drömmar är roliga och så är det ju bra att man är förbered den dag det händer...

Mildamakter sa...

Vilken härlig sommarbild, precis vad som behövs idag när regnet öser ner!...men jag måste säga att det inte ser ut som jag är van vid att se Svedala ;o)
Krya på dig vännen *kram*

Anonym sa...

Det ser vackert ut där du bor =)

Anonym sa...

Vilken idyll! SÅ fint!

Ja, lika bra att ta det lugnt så länge förkylningen river i kroppen. Hosta är för j-gt, och tar så lång tid att bli av med.

Feel better!

Tankevågor sa...

Vad vackert du bor! Ser ut som en lugn plats?
Ska du inte gå till doktorn med din förkylning? Du kan knappast komma iväg till jobbet väl på måndag?
Var rädd om dig!

Anonym sa...

Åh, jag vill att det ska vara vår NU!!
Sköt om dig och passa på att mysa (om du kan)

Anonym sa...

Läkarbesök låter inte helt fel...yngsta dottern fick efter halsfluss och bihåleinflammation en fin liten lunginflammation, så jag håller med : doktorn om du inte känner att det vänder snart.
Himla var förmanande det här blev då...! ;-) Ta det varligt!

Anonym sa...

....men så mysig gata du bor i. Jag bare måste komme och titta innom engang. Stor krya på dig kram fra meg : )

Anonym sa...

Till doktorn med dig och dra lite nytta av dina skattepengar :-)

Längtar efter våren, tycker det får räcka med regn och grått nu! tack för bilden :-)

Linda sa...

Qi: jo drömma det kan man alltid göra :)
Det finns så mycket man skulle vilja göra om man hade obegränsat mmed pengar, men det hade nog inte varit lika kul då.

Mildamakter: du kan inte ana så anti jag var mot att titta på hus i Svedala när min man förslog det.
Svedala???
Men som jag trivs. Vi bor ju inte inne i samhället utan en bit utanför på en av åkrarna.

Anna: tack så mycket! Välkommen hit!

Annika: hosta... Det kan dras med i evigheter, tyvärr. Värst är det när man inte får sova på nätterna.

Londongirl: jo nog är det lugnt här! Det är ju bara några hus som ligger tillsammans på en åker och som delar väg med några gårdar, det är så skönt så!
Vi får väl se hur de närmaste dagarna artar sig, det är så trist att inte må bra.

Annela: jag vill också att det ska vara vår. NU!
Det är inte samma sak att vara hemma för att man är ledig som att vara hemma för att man inte når bra. Idag har det varit en usel dag.

Panter: jag tar det som omtanke.
Jag har tänkt i samma banor. I vilket fall sm helst så måste jag till doktorn på måndag om jag inte är bättre.
Men min plan är att jag ska må som en prinsessa imorgon :)

Julie: det är lika mysigt som det ser ut :)
Du får komma när du vill, det vet du!
Kram

Tina: som sagt, blir det inte bättre under helgen så har jag inget val, då måste jag gå till doktorn.
Jag hittade bilden när jag satt och letade efter uppmuntran. Man kan inte annat än att bli sänkt av det här eeeeeviga regnandet.

Lilla B sa...

Det ser härligt ut på väg mot ditt hus!
Krya på dig.

Linda sa...

Lilla B: riktigt så där ser det inte ut just nu... Men det kommer, vi närmar oss för varje dag :)
Tack.

Anonym sa...

" . gjort vid söderväggen på huset"

Vad har ni gjort vid söderväggen?

;-)

Linda sa...

Bert: en hel del :)
Så nu behöver den göras vid :) :)

Elisabet. sa...

Och tänk, att vi har en doktor bland oss bloggare, men jag vill inte säga vem, det har jag nog inte lov till ..-)

Hoppas att h*n läser här.

Linda sa...

Elisabet: nu blir jag ju nyfiken!!!!