fredag, januari 05, 2007


Åh så skönt!
Allt är nystädat och det luktar gott i varje vrå.
Det enda som minner om julen är Glänsa, den får hänga kvar lite till samt två julblommor. De kan jag inte kasta ut bara för att det är nytt år, de lever ju!

Selma ligger i min säng och sover som en stock, det gäller att hålla sig undan när jag är i städtagen. Men nu kommer lugnet och känslan av att ha en hel helg framför sig, det är härligt.

Oj, nu såg jag en julblomma till, amaryllisen, den som jag hittade i förrådet alldeles för sent, den har inte blommat än, så den får lite mer tid på sig. Men den är hög och fin och knopparna är på gång.
Jag köpte den till förra julen, den blommade kanonfint. I somras satte jag ut den i trädgården och den blommade åter jättefint. Nu är den som sagt på gång igen, det tycker jag är häftigt!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad härligt det låter med nystädat hus. Nja, här hos mej är det mer städat med "hartassen" den här gången.:men efter denna här helgen så får det bli en rejäl omgång. Min Selma ligger på en matta och tuggar i sej ett grisöra..(äscshhhäkligt men säkert gott för en liten hund) bildbeviset finns på...pialitts.blogg.se

Anonym sa...

Jag tror jag rymmer hem till er ikväll... haha.

Här är det allt annat än lugnt just nu. Men en kväll ska jag väl stå ut. Om inte så får jag väl flytta ut i snickarboden... =)

Bloggblad sa...

I dag har vi tagit oss samman och hjälpts åt med att få bort julen. Men jag tröttnade när det kom till att lägga på rena vanliga dukar... det får bli i morgon...

Anonym sa...

Så skønt det hørtes ut. Har fått stædat til helgen, men tenkte plukka ned resten av julsakene i helgen. God ide med amaryllisene. Har två stykken som inte har blomstrat på flere år, kanskje man skal prova dom i trædgården til sommaren : )

Linda sa...

Pia: det är en underbar känsla när det är klart :)
Min Selma ligger fortfarande im in säng, hon tyckte nog att städningen tog på krafterna ;)
Grisöron luktar pi, men hundar verkar ju gilla det ;)

Ellis: kom precis när du vill!
Just nu står Micke och lagar middag så du kan sätta dig till dukat bord, vinet kan jag hälla upp till dig :)

Bloggblad: jag delade också upp det på två dagar, ovanvåningen igår och bottenvåningen idag, det var mer lagom.

Julie: uppenbarligen gillar de att stå ute under sommaren, men glöm inte ta in dem till hösten, låt knölen torka utan jord. Så gjorde jag och det funkade ju!

Lilla B sa...

Vad duktiga ni är - hos mig är allt kvar till tjugondag knut. Men å andra sidan har jag inte en endaste tomte. Totalt tomtefri jul:). Bara gran och ljus. Det får stå kvar ett tag till.

Linda sa...

Lilla B: inga tomtar här heller (bara på loftet :)), men massor av änglar :)

Anonym sa...

och nystädat har du.
Njut av ledigheten.

Vet du vad. Maken gör anananspaj :-)

Mildamakter sa...

Skönt att ha det gjort va? :oD

Anonym sa...

Tittade hit igen. Gillar dina bilder :-). Bilder som fångar ögonblick är härliga!

Linda sa...

Tina: du får komma hit så ofta du vill :)
Tack för fin komplimang!

Mildamakter: det är en skön känsla när man sitter i soffan och tittar sig omlring.

Anonym sa...

Hej IGEN... Selma HÄR: NÄSTA gång som JAG får ett grisöra, så ska JAG
gömma det UNDER mattes kudde .Där kan matte inte finna det och ta det ifrån mej .Vilket hon ALLTID gör strax innan det är sluttuggat. Hon har fått för sej att jag kan få det i halsen... bah, säger jag har du hört nåt så dumt!!!

Linda sa...

Pia/Selma: det är ju så med mattar.. De är lite överbeskyddande, det får man stå ut med.
Men prova du att gömma det, kanske det funkar ;)