onsdag, januari 10, 2007

Facit!

Det var så många som hade rätt;
Moster Mjölgumpa - tog det med en gång!!
DMH
Ellis
Qi
Milda Makter

Men inte på det vis ni tror ;)
Jag har nämligen inte 127 cm från höft till tå, jag har 132 cm!!

Det som gläder mig extra är att självsäkre Bert hade fel *fniss*
(tur att han är så långt bort :))

Det blir bloggträff i min trädgård till våren under de blommande äppelträden, alla som hade rätt är naturligtvis välkomna och alla ni andra får som tröstpris vara med!

13 kommentarer:

qi sa...

Jag kommer gärna!!! :-)

Anonym sa...

...men jag hadde rett jag også, jag gissade på det rette svaret hi hi, så jag kommer ; )

Anonym sa...

Men va små fötter du har till den längden :-)

Moster Mjölgumpa sa...

Va!!!! Hur mätte du? Jag mätte från golvet och rakt upp. Har du lagt måttbandet från tårna och längs undersidan av foten eller? Isåfall blir det ju som en rätvinklig triangel och mera troligt. Vi vet ju att hypotenusan är lika med roten ur summan av kvadraten på de två katetrarna.

Tankevågor sa...

Jag bakar en kaka och tränger mig in under äppelträdet....Tar på mig högklackade så att jag når upp att krama om dig. ;-)

Linda sa...

Qi: du är så välkommen så!

Julie: jo, jag såg att du gjorde det ;)

Tina: jag är glad att jag inte har större fötter, det kan vara svårt nog att hitta skor - utan klack!!

Moster mjölgumpa: jag låtsas att jag är balettdansös och sträcker ut vristen och mäter från tån till höften. Förstår du?

Londongirl: lovar du?
Det ser jag fram emot!

Anonym sa...

Så synd att det är så många mil till dig och äppelträdet. Men jag blir med er i mina tankar...

Linda sa...

Gunnel: vad roligt att se dig igen!! Det var längesedan. Hoppas allt gått bra och att ni har kommit i ordning nu.

Samåkning?
:)

Saga sa...

JAAA!!!
Jag kommer!!!

Anonym sa...

Jag kräver ommätning av din vingbredd! Det finns en notarius publicus på Länstyrelsen i Malmö.

Jisses - har du inte sett den här? Man måste se ut så.



:)






:)

Linda sa...

Annika: du är så välkommen så!

Bert: varför ska man vara som alla andra?
Men du är välkommen hit för kontrollmätning. Samtidigt kan du passa på att förära mig med en god middag :)

Anonym sa...

Du är lång och ståtlig,jag är inte lika lång,MEN lika ståtliga "fossingar" har jag:-)

Anonym sa...

Men jösses så vig du måste vara om du kan mäta så, eller håller du i måttbandet med tårna?
Får jag komma fastän jag inte gissade annat än hemma på kammaren? Jag gissade rätt fastän jag visste samma sak som Bert och Michelangelo(?). Men om jag ska kunna njuta av äppelblommen hos dej så måste nån vara här och vikariera som getbonde...