onsdag, januari 03, 2007

Sista semesterdagen.
Det kommer att bli tungt imorgon bitti, undrar i mitt stilla sinne hur jag ska komma upp när klockan ringer.
Jag ställde klockan idag för att öva... Det gick inte bra kan jag meddela.
Fastnar i pusslet om kvällarna och då rusar tiden iväg och plötsligt är det mitt i natten.

Sitter just nu och tittar på skidor med datorn i knät och bredvid mig, tätt intill, ligger Selma och sover. Hennes pojkvän, Findus, var här för en liten stund sedan, både Selma och jag fick lite gos och han fick två godisbitar.

Om några timmar ska jag åka till mamma, vi ska äta lutfisk!
Det är en tradition vi har sedan ett antal år tillbaka. Eftersom man inte orkar äta allt på julafton, och alla inte tycker om det, så brukar vi ta det någon av dagarna efter jul. Den här gången drog det ut lite på tiden och jag trodde knappt att det skulle bli av eftersom hon fortfarande kämpar på med sina kryckor efter fallet i förra veckan. Men hon är seg, min mamma :)

Måste visa upp julklappen från min chef.
Han slog alla rekord i år med att träffa rätt, för min del.
Jag har länge tittat på Filippa K:s muggar, men det finns en spärr hos mig när fyra muggar kostar 500 kronor. Så ni kan ju gissa hur glad jag blev när det fanns just fyra muggar i julklappen ifjol :) Visst är det fina?Och ni kan tro att de är goda att dricka ur, klara favoriter redan!

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Det var grejer det! Av min chef fick jag presentkort på valfri konsert - och en STOR låda choklad... (Själv är hon trådsmal och har inga problem med dålig karaktär... som jag...)

Linda sa...

Bloggblad: det var ju också en kanonbra julklapp - valfri konsert.
Det ska jag tipsa om till den kommande julen :)

qi sa...

Vilken fin julklapp!

Hoppas du får en god fortsättning på 2007!

Kram från qi

Anonym sa...

Oj filippa k muggar, det var litt av en julklapp, ingen dum sjef det der : )

Anonym sa...

Det där med lutfisk har jag aldrig förstått mig på. Luktar och smakar illa.

Och nu får jag väl någon gliring om surströmming, förstås. Men tänk - där är det tvärtom; Luktar speciellt en liten stund, och smakar bra.

(Tog jag loven av din tänkbara anmärking! Haha. )

Anonym sa...

I am baack!! fina julklappar. Visste inte ens att Filippa K designar prylar! Fin julklapp. Jag hade blivit jätteglad!
FÖ förstår jag din ångest över att gå tillbaks till jobbet....HOPPAS det gick bättre än väntat. Det brukar ju göra det.

Mildamakter sa...

De är bara sååå läckra, jag tror att jag ska maila länken till detta till min chef...men han hade nog inte förstått vinken ;o)

Linda sa...

Qi: jag blev så glad för dem, jag sprang in och kramade om honom en gång till :)
God fortsättning till Dig med! Kram

Julie: jodå, han har sina sidor :)

Bert: ja vad säger man, du har ju både kommenterat och svarat :)
Kan dock inte hänvisa till den sura strömmingen, har aldrig provat.
Men lutfisk - det är ljuvligt gott!

Annika: borta bra men hemma bäst?
De är jättefina, muggarna, och goda att dricka ur.
Det är imorgon jag ska börja jobba igen, idag har jag blivit ompysslad av mamma :)

Mildamakter: skriv det på näsan på din chef :)

Anonym sa...

Mysigt, datorn i knät framför tv'n. Bonusgos av Selmas pojkvän och såå fina muggar. Själv har jag jobbat idag :-).