måndag, januari 15, 2007


Stormen har dragit bort, kvar finns en oordning.
Grenar och barr överallt, smutsiga fönster och en massa papper och annat skräp. Antagligen från någon av soptunnorna som var ute på vift igår.

Jag sitter hemma, invirad i filtar med en rinnande näsa och sårig hals.
Är inte fullt så tung i huvudet idag, så nu går det nog på rätt håll.
Selma har intagit soffan och ger små snarkljud ifrån sig.
Utifrån hörs fågelljud, de trängs på talgbollarna, trots att det finns så det räcker till alla.
Undras vad de pratar om. Väder och vind, precis som vi?

16 kommentarer:

qi sa...

Bra att du stannat hemma! Fortsätt att vara snäll mot dig själv, det är du värd!

Vi på Kantarellen sa...

Förkylningar är inte att leka med... de kräver omtanke, värme, soffa, smaskens och en god bok.

Anonym sa...

Så fin en svart vit bild : ) Bra du er hemma fortsatt och tar livet med ro. Det er ingen annat å gjøre. Skønt inte huvudet er så tungt nu da. Du får kose deg med alle bloggene rundt om och gossa lite med Selma. Kram til deg : )

Anonym sa...

Ååå.. vad sött med kattsnarkningar.

Kan vi inte byta?

Jag får kattsnarkningar så får du hundfisar. =)

Linda sa...

Qi: ja, jag har lärt mig nu...
Det är ju ingen som tackar en efteråt.

Mamselamsen: jag har blivit ompysslad hela helgen av maken, goda middagar, godis, tidningar. Han tom bakade till mig :)

Linda sa...

Julie: ja, visst är det fint med svart vita bilder? Varför tar man inte fler?
Jag har läst och kommenterat bloggar hela förmiddagen så nu blir det soffläge ett tag.
Kram

Ellis: hundfisar... nja, de får du behålla! Fast Selma kan fisa hon med, man fattar inte hur det kan komma så äcklig lukt från en sådan liten rumpa :)

Mildamakter sa...

Förståndigt att du stannade hemma. Se nu till att blir riktigt bra innan du sätter fart igen. Jag är fullt och fast övertygad om att just kattsnarkningar är en utomordentlig bra medicin när man är klen :o)
Jisses vad jag saknade just det i början när vi inte hade katt längre

Linda sa...

Mildamakter: det är mysigt att lyssna på.
Vår gamla katt, som inte finns med oss längre, kunde ligga under sängen och snarka så att det dånade i sovrummet :)
Inte alltid lika charmigt...

Anonym sa...

Vad fint med svart-vita bilder av den svart-vita katten och orikdeen!

Bra att du är hemma idag och tar hand om din förkylning. Ha det så gott!!! Drick mkt te och vila!

Tankevågor sa...

Vår Merlin som är äldst i kattgänget här, han kan snarka han! Det kan höras från ena rummet till det andra ibland. När det låter så brukar maken undra om vi ska ge honom näsdroppar. (Lustigkurren)

Linda sa...

Annika: jag satt och tittade på gamla svart-vita foton och blev sugen på att prova.
Det är ju så fint.
Ligger i soffan nu men måste nog rör mig lite, är öm i kroppen av att ligga still så mycket.

Londongirl: ååå, inte näsdroppar i hans nos, det gör nog ont.
Men jag kan iofs hålla med, gamle Måns kunde väcka oss om nätterna, speciellt då när han låg under sängen...

Anonym sa...

Det finns inget så effektivt för förkylningar, influensor, kräksjukor osv, som varma höstar/vintrar. Rena växthuseffekten. För basiluskerna också.

Som vi bäddat får vi snyta.

Anonym sa...

Ja du här i min stad ser det oxså lite skamfilat ut just i dagen efter den där "Päran" som virvlat fram bland allt. Tagit en massa med sig i sitt farande och det har han lämnat i buskar och vrår överallt. Han tog grannens plastskydd på balkongen. Nu gapar där tomas på olika ställen där.
Ha de fint trots förkylning..

Anonym sa...

Fint med svartvita bilder! Det blir magiskt på något sätt.

Vet du Pys snarkar också. Ibland sänker vi ljudet på TV'n bara för att lyssna på henne. Och ibland får vi väcka henne så att vi kan somna....

Bloggblad sa...

Och t.o.m. färgen blåste bort...

Jag håller med om att svartvita bilder ofta ger en annorlunda känsla och mer intensitet åt en bild. Konstigt... för förmodligen var färgbilder otroligt eftertraktade när de kom. Och nu när det dräller av dem - är det vilsamt med svartvitt.

Krya på dig! Citron och tranbärssaft!

Anonym sa...

Hoppas du kryar på dig snabbt! Mycket choklad funkar alltid. Kanske inte mot förkylning men alltid för bättre humör. :)