söndag, januari 07, 2007

Det blev en promenad trots allt, 40 minuter, mer orkade jag inte.
Det blir lite bilder så ni får se det som finns utanför husknuten.

Gården som vår väg är uppkallad efter.

Nya och gamla pilar samsas vid vägrenen.


Efteråt såg jag lite mer skidor och sen somnade jag en stund med Selma på magen.
Selma sover faktiskt fortfarande, nu flera timmar senare.
Imorgon är det måndag, på riktigt.
Nu är alla helger slut och vi går in i vardagen igen. Det är väl både på gott och ont.
Ska på konferens tisdag till onsdag så denna veckan blir också hackad och malen.
Lika roligt som det är att träffa alla arbetskamrater (de är ju utspridda över hela landet) lika trött är man efteråt då det är så mycket som ska hinnas med, det är rena rama korvstoppningen.

Eftersom jag inte kommer att ha möjlighet att blogga när jag är på konferens så tänkte jag också göra en "5-lista" med ett fel, så som många andra har gjort. Har funderat fram och tillbaka över klurigheter, så när den väl kommer hoppas jag att ni gnuggar de små grå :)

Nu återgår jag till pusslet som har fått ligga i träda några dagar - abstinens!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå gleder meg til din 5 lista. Jag skal tenke ja, føler jo at jeg kjenner deg litt nu, så måste prova å hitta rett svar : )

Anonym sa...

Vad FINT ni bor! Det är så roligt när du publicerar dina bilder. Det ser så grönt ut...
Hoppas konferensen blir trevlig. Ser fram emot att gissa på din 5 lista ;-)))

Anonym sa...

Skånska pilar, ohh vad jag saknar Skåne iblandska bli spännande att försöka lösa din 5 lista :-)

Anonym sa...

Vad grönt och fint! Här är vitt och kallt (-13) och jag hörde mej själv säga till min granne att börjat vänja mej vid plusgrader och gilla det. Jag kanske ändå skulle trivas med en skånsk vinter. Han var skeptisk. Nu när jag ser dina bilder blir jag nästan övertygad...fast skidåkning är härligt.

Linda sa...

Julie: jag funderar som bäst på hur jag ska komma på så bra påstående som möjligt :)

Annika: ja, vi bor faktiskt himla mysigt :)
Och ändå är det bara 12 km till Malmö så man kan ju vara i stan på 10 minuter.

Tina: pilar är vackra! Och då blir nästan alldeles ihliga när de är gamla.

Tove: ja nog är det grönt alltid. Jag önskar mig lite snö, men snart känns det som om det är för sent...

Anonym sa...

Ser fram emot att få avslöja dig. Haha!

Mildamakter sa...

Jag håller med de övriga om att ni bor fint :o)

Tankevågor sa...

Säger som de andra, vad grönt det är på dina bilder. Det ser ut som det ska bli vår snart. Såg att du gissat på min 5-lista, ser fram emot att få läsa din sen också. :)

Linda sa...

Bert: vi får väl se vem som skrattar sist ;)

Mildamakter: tack snälla! Du ju inte så långt hit :)

Londongirl: jo, det är verkligen vårgrönt utanför huset.
Det är jättesvårt att gissa ju, men jag försökte :)

Anonym sa...

Vi får nog snart grönt igen. Vår vita snö rinner iväg nu i värmen.

Linda sa...

Tove: usch så trist. Såg att det regnade i Luleå också...