måndag, januari 08, 2007

Min 5-lista...
Nu får ni fram med måttbanden och mäta och jämföra och grunna och klura :)
Ett av påståendena nedan är alltså falskt. Vilket?

1. jag är 186 cm lång

2. jag har storlek 41 i skor

3. jag har 58 cm runt huvudet

4. det är 192 cm mellan mina fingerspetsar när jag sträcker armarna rakt ut från kroppen

5. jag har 127 cm från höft till tå

Svaret redovisas på onsdag då jag kommit hem från konferensen.
Uppdatering:
Elisabet undrar vad priset är.
Det är kaffekalas under de blommande äppelträden till våren :)

16 kommentarer:

Moster Mjölgumpa sa...

Jag har hört att man ska ha samma mått mellan båda händernas fingerspetsar som man är lång. Alltså kan inte både ettan och fyran vara rätt. Så tror jag att fyran är fel.
Nej nu mätte jag 127 cm nerifrån mina tår och uppåt. Jag kan ju avslöja att jag hamnade någon cm ovanför mina bröstvårtor. Visserligen är de kanske lite för hängiga men att du skulle ha dina höfter där uppe..... Men det beror ju kanske var på höften du mätt.
Jag måste nog ändå gissa på att femman är fel!

Linda sa...

Bettankax: klart du får gissa!

Mosermjölgumpa: vilka härliga resonemang!

Elisabet. sa...

Du är ju lång och vacker och allt det stämmer nog .. men 58 cm runt huvudet, aldrig i livet!
Alltså ska det bort!
Vad får man för förstapris?

Det Mörka Hotet sa...

Jag har hört samma sak som Mostermjölgumpa avseende olika längder hit och dit, så därför tror jag att...femman är fel!


Samuel

Anonym sa...

Nr 5 är fel! :-)

Anonym sa...

Självklart är det 4:an som är fel! Man har alltid samma mått mellan fingerspetsarna som man är lång. Och jag vet att du är 3 cm längre än jag. Det är ju därför jag har så'n respekt.

qi sa...

Hello lindalotta!

Here comes the result from the qi-jury:

1) Right
2) Right
3) Right
4) Right
5) FALSE!!!

The qi-jury is looking forward to the coffeeparty under the blooming appletrees this spring!

Anonym sa...

Måste hämta ett måttband och mäta på mig själv... men ifall jag inte hinner innan du ger svaret så tror jag att 2 är fel....

Anonym sa...

Jag måste mæta lite. Jag vil så gjerne på kaffe (te ) kalas til deg, så måste gissa rett : )

Anonym sa...

Kan man inte få en tröstfika om man gissar fel. Det var så längesedan jag var i Svedala. Jag tror att 4 är fel.

Saga sa...

4an ska bort bort bort!!!!

:)

Anonym sa...

Jag VIL på kaffekalas til deg, så for at vara sæker på det, gjør jag det enkelt: jag gissar på svaret som er rett : = )

Tankevågor sa...

Det här var ju så himla svårt! Jag vill göra som Julie, gissa på det som är rätt.....och jag kan ta med mig fikabröd.

Måste fundera vidare.....

Moni sa...

Mäh! Va svårt! Massa siffror!
Jag gissar på att nr. 4 är fel.

Mildamakter sa...

Så här tror jag:

Du har skrivit att du är lång, så därför stämmer säkert 1 och 2...och 58 cm runt skallen är inget ovanligt, så det kan vara rätt det med...sen är det lite klurigt med 4 och 5.
(Min man är 189 cm lång och jag försöker använda honom som mall här)...jag tror att 4 stämmer och att det är 5 som ska bort, bort, bort.

Mitt svar är alltså: 5 är lögn och förbaskad dikt. ;o)

Bloggblad sa...

Och jag kom för sent för att få gissa... men jag kanske får en kopp i alla fall...?

Egentligen är det konstigt att du "bara" fick 41 i skor, min dotter är 10 kortare än du, och hon har 41. Sonen är 5 cm längre än du och har 46... Och jag som är 20 cm kortar har 40. Och ett gratis bystmått som skulle göra alla opererade gröna av avund...