lördag, januari 20, 2007

Istället för solen...
Regnet har dragit bort för tillfället.
Det går höga vågor på sjöarna i trädgården, det blåser ordentligt ikväll.
Flera gånger har lampor och tv blinkat men än så länge så är här ljust.

Så här ser det ut, utan vatten...

Dagen har varit slö, inga utsvävningar här inte.
Soffläge, vid datorn eller vid pusslet.
Känner mig liiiite piggare, men det här eviga snorandet i höger näsborre och hostan, det går mig på nerverna.
Och varför bara i höger??
Tuggar i mig avsvällande som besatt för att slippa inflammation i bihålorna och än så länge så funkar det.

Vi väntas få minusgrader på måndag och då blir det skridskobana i trädgården och det kan ju bli kul för omväxlings skull.
Men jag undrar vad som händer med alla knoppar som börjar svälla ordentligt lite överallt i trädgården.
Innan idag såg jag små, små, små nya skott bland pionerna. De har ju en härlig röd färg så det går liksom inte att ta miste på dem. Hur ska de klara minusgrader?
Att lökväxter fixar det, det vet jag, men alla de andra växterna...

Längtar...

8 kommentarer:

Det Mörka Hotet sa...

TACK för fint blogginlägg - och fortsätt krya på dig (rena rama följetången, din stackare): kram!


Samuel

Tankevågor sa...

Här har det vräkt ner snö sen igår kväll. Läste att Skåne hade mycket vatten....tänkte på dig. Hur mår du idag? Är det inte dags att ringa doktorn nu? Kram på dig!

Linda sa...

DMH: tyckte vi behövde lite sol :)
Ja, här har ni verklign fått flja med på en sjukvecka...

Londongirl: trots att vi har sjö i trädgården så har det hållt sig till det. Det finns de som är värre drabbade så än så länge är det lugnt.
Men nu friskar det på bra igen och det har åter börjat regna.

Jag tänkte jag skulle gå till jobb imorgon och se hur det funkar.

Vi på Kantarellen sa...

Man blir lite glad av att titta på somriga bilder.

Anonym sa...

Kul att se bilderna och sommaren känns väldigt långt bort. Jag är nöjd bara det blir en rejäl årstid, vinter, vår , sommar eller höst spelar inte så stor roll, men en riktigt årstid, tack!

Anonym sa...

Uff det er skumt det der at det kommer minusgrader og inte snø. Jag hadde ville lagt over pionene något. Her har vi faktisk minus 10 nu, det er så konstigt. Kom ihåg å ta det lugnt til veckan om du inte føler deg helt pigg. Kram

Linda sa...

Mamselmamsen: ja, jag satt och tittade på sommarbilder och märkte att jag kände mig gladare.

Panter: med tanke på hur det ser ut utanför fönstret så är sommaren låååångt borta.
Jag håller med dig, en ordentlig årstid hade varit att föredra.

Julie: jag ska lägga grane över pionerna så att de får lite skydd.
Jag ska som sagt försöka jobba imorgon, jag får helt enkelt känna efter hur det går.
Kram

Anonym sa...

Härliga bilder, vilken kontrast till den vinter jag får uppleva just nu!

Hoppas dina pioner klarar sig.

Det är rätt mysigt med snö, hellre det än grått och tråkit men så jag längtar efter humlorna, fjärilarna, blommorna och de sköna kvällarna på altanen :-)

Var bor humlorna på vintern?