söndag, januari 14, 2007

Söndag...
Förkylningen lever sitt eget liv.
Ont i halsen och småtung i huvudet.
Men som nästan alltid när jag känner mig kass, så sätter jag igång med något.
Så ett par maskiner tvätt är klara och huset är dammat och dammsugat.
Efteråt är jag andfådd och trött.
Sjunker ner i soffan och tittar på skidor.
Idag somnar jag inte.

Utanför dundrar storm- och orkanvindar. Granarna har en onaturlig vinkel och soptunnorna dansar omkring på vägen.
Jag tänder ljus och sätter mig vid pusslet.
Någongång ska väl det där havet bli klart ;)

10 kommentarer:

Mildamakter sa...

Bli nu sittandes vi pusslet och fnatta inte runt mer...man SKA ta det lugnt när man är klen, det är det enda som är braigt med det ;o)
Och du - Gessieaffären har bara öppet på lördagar mellan 10.30 - 1400 enl ett mail jag fick från henne idag

Anonym sa...

Men du, ta det försiktigt! Vilken otur du har med förkylningar, krya på dig!

Här stormar det bra också, flera träd i närheten är omkullblåsta.

Anonym sa...

Ja, Linda, försök ta det lite lugnt när du har en förkylning i kroppen.
Jag har läst i tidningarna om stormen/orkanen som dragit in över Sverige. Ruskigt. Hoppas allt är OK...

Kram!

Tankevågor sa...

Nu blåser det kraftigt här också och regnet öser ner. Så himla skönt att vara inomhus och bara mysa. Det blir pussel, en kopp te och Tracy Chapman på stereon.

Anonym sa...

Min make läser också kommentarer ett tips till Micke finns på http://stillme.blogs.se/2007/01/13/sega_chokladrutor~1551465?disp_scomments=1&comment_level=1&comment_ID=2575855

Du måste ju ha lite sega chokladrutor när du inte mår bra :-)

Tankevågor sa...

Glömde: Krya på dig vännen!

Linda sa...

Mildamakter: ja, hela eftermiddagen har jag hållt mig stilla ;)
Orkar inget annat.
Tack för tips om affären, jag har tittat på deras hemsida också.

Panter: ja, de är ganska trkiga de där förkylningarna. Har mycket som rör sig på jobb.
Än så länge så står allt upp.

Annika: lugnet är intaget :)
Och stormen har nog dragit vidare nu, det värsta i alla fall, det blåser fortfarande mycket.

Londongirl: detlåter som om du sitter mitt emot ;)

Tina: tipset är läst och smeten står i ugnen, klart han fick baka till mig ;)
Han är en snällis - ibland... :)

Linda sa...

Lonongirl: tack vännen. Kram

Anonym sa...

Hoppas att du kryar på dig!
Om du tål echinacea,då är brustabletterna bra,man blir fortare frisk av dem,tycker jag..
Men man får inte snåla,minst 5 om dagen..

Moni sa...

Långdragna förkylningar är värdelösa. Hoppas den släpper snart!
Men stormen får du nästan att låta poetisk genom att skriva nå så vackert som att "soptunnorna dansar omkring på vägen"! :)