onsdag, januari 10, 2007

Så var man då hemma igen efter två intensiva konferensdagar.
Konferensen är väl inte så mycket att tala om här, men allt runt omkring!
När vi alla är samlade, sälj- och marknadsgäng så är vi nästan 100 personer och alla, eller nästan alla, är supertrevliga!
Många skratt och mycket snack.

Utsikt från mitt rum...

Det är ganska mysigt att bo en natt eller två på hotell, inte behöva bry sig om något annat än att se till att man kommer upp i tid på morgonen.
Efter en intensiv dag igår så fick vi en timme på oss att svida om till middagen.
Ut genom dörrarna till den skånska vintern, småregn och blåst, gick två kvarter in på Lagmarks Restaurang.
Där blev vi serverade vin i olika former och vi fick även testa på att prova vin från deras "provflaskor" - heter det inte vinotek eller något sådant?

Sen var det bara att sätta sig till vackert dukade bord med linnedukar och linneservetter.
Ett 12 meter långt bord med tapas stod framme och det var bara att förse sig tills man inte orkade mer. Jag kan meddela att jag åt massor! Och flera olika sorters vin serverades.

Efter det blev det en härlig dessert och kaffe.
Sen borde man nästan gått och lagt sig :)
Men då började vi dansa och det blev sent på natten innan jag kom i säng.



Det var inte lika kul när klockan ringde på morgonen, men efter en dusch så kändes allt lite lättare. Och när jag kom ner i restaurangen fanns där en enorm frukostbuffé, vilket innebar att jag fortsatte att äta :)
När eftermiddagen kom så började locken till ögonen att bli tyngre och tyngre.
Skönt att man fick bege sig hemåt i regnet.
Men halva gänget är kvar och sitter just nu och äter middag på båten mellan Helsingborg och Helsingör, det kan inte vara så mysigt med tanke på att det stormar rejält i Skåne nu ikväll.
De åker väl några vändor så att de hinner med allt och sen tror jag att några stupar i säng. För dem väntar en ny konferensdag imorgon.

Det är skönt att vara hemma igen.

Jag har försökt få in fler bilder från middagen bland annat, men det är som förgjort och jag orkar inte kladda mer med det idag så jag får se om det går bättre senare, eller imorgon.

8 kommentarer:

Mildamakter sa...

Borta bra men hemma bäst heter det ju :o), och att sitta på sundet ikväll är då banne mig inte något att trakta efter, det blåser riktigt otrevligt nu...*ryyyser*

Anonym sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft det. Spännande med vinprovningen.
Men, jag förstår gott och väl att det är skönt att vara hemma igen...
Hoppas stormen varit dig nådig...

Anonym sa...

Vad kul det verkar. Hotellfrukostar är bland det bästa som finns.

Lyckliga Grodan sa...

på det hotellet bodde vi bara för några veckor sedan..
vi firade svärfar som fyllde jämnt..
:)

det var väldigt god mat..
och trevligt hotell öht..

dessutom hade jag aldrig varit i helsingborg..
nu har jag det..
och det var också en positiv överraskning för en skogsnorrlänning..

Linda sa...

Mildamakter: det är verkligen skönt att komma hem när man sovit borta någon natt.
Idag blåser det om möjligt ännu mer.

Annika: idag blåser det ännu värre och vattenståndet i ån är skyhögt...

Panter: frukostarna ja, de är underbara!!

Lyckliga grodan: världen är liten :)
Vi åt bara lunch på hotellet (och frukost så klart) men på kvällarna var det andra matställen som gällde.

Tankevågor sa...

Det ser verkligen gott ut. Kanske bra att dansa bort lite av allt det goda efter middagen? ;-)

Elisabet. sa...

Å, jag kände genast igen mig!
Hur många gånger har jag genom årens lopp tagit tåget till Hbg och sett just den utsikten mot Rådhuset ...?
Otaliga!
Helsingborg är vackert.

Anonym sa...

Svea, rådhuset, fotogreferat från hotel Marina. Mitt hem... eller där jag kommer ifrån. Underbara bilder för mig! Tack!!