fredag, januari 05, 2007

Halv dags jobb är till ända. Så här kunde man ha det varje fredag :)
Plockade undan alla julsakerna på bottenvåningen när jag kom hem. Skönt!
Nu ska det dammas och dammsugas så att vi kan ta emot våren med rent hus :)

Tittat lite på skidor, så många duktiga svenskar det finns, det är inte utan att man är lite stolt. Om en liten stund är det skidskytte så nu får jag sätta fart om jag vill se det.


Det är så skönt att det är fredag.
Kunde ju inte somna natten till idag heller, det var som fördömt. Jag läste sida upp och sida ner utan att känna minsta lilla trötthet.
Jag släckte och försökte komma till ro... tror ni att det funkade? Nä.
Så nu njuter jag av att klockan ska vara tyst två morgnar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Städat undan julen, dammsugit... ojoj, nu blir jag l i t e stressad. I morgon, kanske...

Du måste ha åkt mycket skidor i ett tidigare liv ;-) men jag kan förstå det , för skidreferat ger åtminstone en känsla av att det möjligtvis är vinter.

Linda sa...

Panter: nu är allt färdigstädat och jag har precis landat på rumpan.
Jag älskar verkligen att titta på skidor, det är så rogivande på något vis.
Eller, inte i slutet för då brukar jag jaga upp mig något förfärligt - då är jag nästan på plats :)
Tror att de hör mig...

Tankevågor sa...

Vad skönt att du bara jobbat halvdag. Skidåkning på TV är faktiskt kul att titta på. Tycker det är så fint med all snö också....man kan ju nästan inbilla sig att det är vinter.

Men det gör inget att det är bra väglag i morgon för vi åker från Stockholm till Falköping för att titta på valp! Det blir många mil i bil men spännande ska det bli. Ha en fin fredagskväll!

Linda sa...

Londongirl: jag följer all skidåkning jag kan hitta, men det har ni nog förstått ;)

Så spännande att ni ska titta på en valp imorgon! Jag håller tummarna för att ni hittar er hund, eller att h-n hittar er :)

Anonym sa...

Halvdag och skidor låter som en bra dag för dig.

Anonym sa...

Jag tycker också om att titta på skidor. Det känns mysigt och vintrigt.
Trevlig helg!

Linda sa...

Tina: ja, det har varit en bra dag, lagom att bara jobba halv dag ;)

Annika: ja visst är det härligt med skidor?! Jag skriker ibland för att jag tror att de hör mig ;)