lördag, januari 20, 2007

Säg den lycka som varar för evigt.
Solen som hälsade på igår har återigen gått i ide.
Det regnar otroligt mycket och har så gjort i princip hela natten.
Marken är så vattenstinn nu så den kan inte ta emot mer. Vägen är en enda sörja och gräsmattan börjar likna ett risfält.
Till råga på allt så blåser det en hel del.
När jag var ute för en stund sedan för att kolla så att vattnet håller sig utanför huset blev jag fullständigt genomblöt. In och byta kläder och få tillbaka värmen och känseln i fingrarna.

Jag vaknade tidigt i morse av en otäck och konstig dröm, då var allt kristallklart.
Nu kommer jag inte ihåg ett enda dugg.

Nu blir det kaffe och frukost om en stund, sen blir det nog en del skidor idag.
Jag får drömma mig bort till snön istället.
Snö eller sol, inte regn och mörkgrå himmel. Tack!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du mår lite bättre..
Här är det minusgrader och grått, det blåser kallt, kallt. Vi eldar i vedspisen och se nu singlar det ner små små flingor!

Anonym sa...

Så roligt med alle sommer bilder under. Grodorna tyckte ju jag var så søta. Roligt at du kommer ihåg mina spindel bilder. Jag var ju ganska ny bloggare då och viste inte helt om jag vågade vise dom. Endel har ju helt spindel skrekk, och jag var redd for at några lesere skulle svimma : )

Uff så tråkigt egentlig med alt regnet ni har. Det blir man utrolig less på. Vi har virkelig vinter her. Vi har hatt nede i minus 7 grader, och det er ju kaldt nær vinteren bare har varit på pluss siden.

Hoppas helgen gjør deg frisk nu. Kram : )