tisdag, augusti 08, 2006

Bad!

Äntligen, idag kom vi iväg till stranden! Vi fick underbara timmar
under en stekande sol och härliga långa bad.
Det syns inte på bilden direkt, tycker nästan att det ser kallt ut, men det var det absolut inte!
Men vi blev ganska förvånade när vi kom hem, det hade regnat rejält. Trädgården med allt däri hade fått ett ordentligt omhändertagande medans vi låg på stranden och latade oss, inte helt fel.

Nu har vi stoppat i oss en ungkarlsmiddag (makaroner och köttbullar, inget roligt, men ibland orkar man inte) men snart blir det efterrätt; marrängsviss!! Gott!!
Nu har vi precis följt de svenska töserna över kvalgränsen i höjdhopp, duktiga!! Nu är det Carro som ska ta hem guldet... JAAAA!! Guld till Carro, hon är en fantastisk tjej!

På väg hem från stranden så stannade vi på Sveriges sydligaste Plantskola, de hade ingen Summersnow, men väl en Alpclematis, en Skogsclematis och ett antal Anemoner, så nu ska här grävas igen =)
Inom de närmsta dagarna ska jag nog ha jagat rätt på en Summersnow, hoppas jag!

Nu måste jag lämna detta forum ett tag, det är ju MFF på tv!

6 kommentarer:

Lilla B sa...

ÅÅÅÅÅ! Sandstrand! Hemmiljö!!

Lycka till med Summersnow - den är värd att jaga rätt på.

Linda sa...

Bettankax: termosen stod kvar på diskbänken... :( Den får följa med nästa gång. Men jag hittade 3! kylväskor i "skrubben". Tänk va mycket man kan gömma undan där =)

Lilla b: jag hoppas på Summerflow, ta äran åt dig, det är du som har inspirerat mig!
Jag skickar med lite sandstrand till dig när jag skickar äpplena =)

Linda sa...

De förlorade... :(

JULIEK sa...

For en herlig dag du har hatt da. Och tenk så bra for trædgården och få lite regn.

l*eva sa...

Jag har inte badat i något svenskt vatten på åratal.
Det där ser *dejeligt* ut!

Linda sa...

Eva: det är härliga badvatten runt om Skåne, lite kallare på östkusten, men rent och fint är det. Man uppskattar det ju så klart, men tänker inte på att det inte är alla förunnat.