tisdag, augusti 15, 2006

Skam den som ger sig!

Micke gav sig inte. När det var uppehåll ett par timmar på eftermiddagen så försökte han få igång gräsklipparen med diverse sprayburksinnehåll...

Ååå, vad han funderade över vad det kunde vara som var fel...

Ett tag försökte han med samtalsterapi...
Sen lirkade han med lite godis...
Tro det eller ej, men han fick igång gräsklipparen och då blev han så här glad!! Att den inte mått så bra, syns på det där gråa molnet som kommer ut där bak, från gräsklipparen alltså :)
Nu är gräsmattan klippt, den är så grön och fin nu, kan ni tro.
En stor eloge till Micke för att han fick igång skrället, och en stor eloge till mitt lilla telefonmodem som lyckades ladda in alla bilderna, trots att det tog halva eftermiddagen...
(Bredbandet kommer att vara installerat inom två veckor, Guuud så skönt!)

8 kommentarer:

l*eva sa...

*L*
Ja ABSOLUT ett STORT Grattis till Micke!
Ävenom jag är en människa, som tror att ALLT ska fungera i evigheter...så VET jag...att det ALLTID BEHÖVS 5-55/ ALTERNATIVT Startgas ibland.
Annars Sparkar jag på *skiten* VIPS, går det igång!

Linda sa...

Eva: Micke tackar och bockar, men menar att det heter 5-56. Jaja, det funkade i alla fall =) (efter en halv burk...)

Linda sa...

Tydligen var det en megados startgas inblandat...

Linda sa...

Ja, han var helt okej när han fick igång den, och han klippte tom gräsmattan så jag slapp! Har ingen ork när det är sånt här skitväder :( Fast kavajen är ju påbörjad, så något har jag gjort idag...

Anonym sa...

Först blev jag jätteimponerad över den trägne gräsklipparmannen som inte gav sig, sedan insåg jag att det betyder att ni faktiskt HAR gräs att klippa, och blev ännu mer imponerad!
Vi har bara en trist, torr, gul sak som inte ens förtjänar att gå under benämningen gräsmatta längre... *buhu*
Vi är nog inget bra på trädgårdsskötsel.

l*eva sa...

Vet skäms på mig, 5/56...heter det ju...det är ju jag som är en 5-5:a

Linda sa...

Ellis: du kan tro att han kämpade, hårt och jag fick tag i kameran och började dokumentera.

Sara: här har det regnat over en vecka, och det sker under kan du tro!! Innan var vår matta också alldels gulbrun.

Eva: du ska inte skämmas, det var bara Micke som ville briljera lite =)

Elisabet. sa...

Härliga bilder ... man blir GLAD av dem ..-)