onsdag, augusti 30, 2006

Regn, regn och åter regn...

Sitter inne och kurar... Det är kallt ute och jag tycker nästan att det är kallt inne också...
Fast det är här inte, jag har kollat termometern.

Imorgon har jag en heldagsutbildning på ett vackert Wärdshus ganska nära mitt hem. Jag ska försöka komma iväg i god tid på morgonen så att jag hinner ta lite bilder, det är en underbar natur vid en sjö...
Synd att man inte kan skippa utbildningen och bara njuta där hela dagen istället, med varma kläder och en hel korg med god mtasäck och massor av kaffe.

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det har regnat här också, av och till .. nästan hela dagen.
Nåja.
Det är trettioen grader på Kreta .-)

Linda sa...

Ååå lyckliga Du!! Trettioen grader, det är ju bara så härligt. Men det är du så väl värd. Har du jobbat hela sommaren?

Lilla B sa...

Så lummigt och grönt! Är det där du bor?

JULIEK sa...

Her er det fortsatt sommer vær. Noen få skurer men mest opphold og sol. Ha det så trevligt i morgen. Høres ut som ett trevligt stelle.

Linda sa...

Lilla B: ja, det är här jag bor!

Julie: önskar att jag fick några varma dagar till, kylan kryper in överallt.
Vi får väl se om jag kan få några bra bilder imorgon.

Det Mörka Hotet sa...

Det kommer säkert att gå bra i morgon - tänk, då blir det desto roligare att få komma hem!

Vad otroligt fint och härligt ni har hos er, bara en sådan sak.

PS Har du hittat någon bra present till din Micke än? Känner du till ifall han har ett (fick-)multiverktyg som heter Gerber? Det finns en modell, Gerber M.P.400, som har det mesta (avbitare, kniv, såår/stjärnskruvmejslar mm.) och finns bl. a. hos Clas Ohlson för ca 549 kr.

Linda sa...

DMH: du är ju bara så fantastisk, att du funderar på det än!! Jag känner inte igen det riktigt, det måste undersökas. Tack än en gång!

Det Mörka Hotet sa...

-Lindalotta: Ha, ha! Nej, jag är knappast fantastisk men jag har grunnat lite på vad skrev om Micke. En Gerber är en så'n där "onödig" grej som man inte behöver men som skapar habegär då de är så himla bra!