fredag, augusti 25, 2006

Grrrrrr!!!

Nu måste jag få avreagera mig!!!

Eller nä, nu blev inte detta så bra. Jag skulle lagt in detta direkt då jag kom hem, nu har det ju runnit av mig, så nu blir det inte så trovärdigt...

Men, är det bara jag som retar mig på hur bilförare tränger sig i bilköer??
Just nu håller vägverket på med en renovering av motorvägen som går tvärs igenom Skånelandet. De har skyltat upp hur tydligt som helst och stora informationstavlor finns också på plats. Den tvåfiliga motorvägen blir enfilig med sänkt hastighet förbi arbetsplatsen.

Gäller kö-regler och folkvett bara vissa??
Det finns hur många som helst som trampar plattan i mattan och far ända fram till avspärrningen och tränger sig in i kön. Jag blir så förbaskad!! Jag släpper inte in en enda som gör så. Jag sitter i bagaget på framförvarande bil. Sådan är jag...

2 kommentarer:

l*eva sa...

Känner igen det!
*Jakten på den Röda Rubinen*

Vi har Essingeleden, södra infarten till Stockholm...ofta vägarbeten...och rena kamikazeprojektet...att ta sig igenom.

JULIEK sa...

ha ha ha jag reagerer presis sånn jag også. Blir jætte irritert. Opptrer som en liten trafikk polis iblant. Nær jag bodde i nord norge måtte jag ofte ta en ferge. Ferge køarna var iblant lång og några prøvde å trenge seg. Gissa hvem som da var ute av bilen på ett blunk og bare hotade dom tilbaka igjen. Mång en bil måtte backa efter at gestapo polis julie hadde gjort jobben sin ; )