torsdag, augusti 31, 2006

Då var det...


... kväll igen.
Det har varit en bra dag.

Har haft terminstart med kören, det var härligt att sjunga igen. Jag mår så bra av det. Hur trött jag än är innan, så när jag väl kommit dit så mår själen bra.


Imorgon är det fredag, åter en vecka till handlingarna.
På kvällen ska mamma få sin mors-dags-present. Ja, alltså, hon fick den i våras, på rätt dag, men presenten är imorgon. Vi ska på konsert, vi ska lyssna till Tommy Körberg. Han "drar igenom sin karriär" på några timmar för oss, jag hoppas och tror att det kan bli en bra kväll.

På lördag hoppas vi på fint väder, för då bär det av på utflykt, om vädret tillåter. Det är en begivenhet som heter Skånedagarna. Under två dagar så samlas utställare, underhållare och diverse roligheter och annat i slottsmiljö, utomhus. På lördagkväll ska jag på personalfest, det serveras helstekt gris och annat gott.

På söndag... vilar jag nog :)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Å, Tommy K har en världens finaste röster anser jag. Vad roligt!

Linda sa...

Ja, jag tror verkligen att det kan bli hur bra som helst, och det viktigaste av allt, mamma ser fram emot det. Hon sa för någon vecka sedan att hon såg fram emot den 1:a, jaha sa jag, vad ska du göra då? Jag hade glömt...

JULIEK sa...

For en trevlig helg du har foran deg. Kos deg så masse, vi ser vel ikke så mye til deg da disse dagene.

Det Mörka Hotet sa...

Trevlig helg på dig - och unna dig vila på söndag!

Samuel

PS Skånedagarna lät nästan lika bra som våra Östgötadagar...! DS

Elisabet. sa...

Tommy Körberg var en gång hemma i aulan i Malå och underhöll.
Två damer pratviskade oavbrutet.
Då slutade herr Körberg att sjunga; stod tyst .., och läxade upp de kvinnorna.

Jag kan lova dig att det blev slutpratat ..-)

Ha så trevligt på allt du ska!

Linda sa...

Julie: jag kan nog inte låta bli att sätta mig vid datorn trots fullt schema :)
Jag tittar nog in en hel del ändå.

DMH: söndag är väl vilodag?

Elisabet: jag hoppas att han inte blir tyst ikväll :) Eller rättare sagt, jag hoppas att det inte sitter någon där som stör.

qi sa...

Låter som en fin helg enligt din planering! Ha det bra!

Det Mörka Hotet sa...

Ha, ha, ha! Beror väl på om man är kristen, muslim eller jude...?!

Själv är jag kines...

Samuel

Linda sa...

Qi: jag hoppas verkligen att helgen blir bra. Trivs egentligen med en blank helg, dvs inget inplanerat och bara ta det som det kommer. Men det är ju roligt att hitta på saker så klart.

DMH: Om man är kines, är det vilodag alltid då? :) :) :)

Bloggblad sa...

Jag har helgat vilodagen idag genom att gå i kyrkan. Sen syndade jag lite med likör i kaffet...(alltså i min barndom var sånt Synd) och nu ska jag sova middag. Skönt.

Jag gör uppehåll ett tag i kyrkokören, men det svirrade lite i stämbanden när de hade körupptakt härförleden...

Linda sa...

Va mysigt med en liten söndagslikör, det tyckte jag att du gjorde rätt i! Vi startade körterminen i torsdags och det var härligt, det är roligt att sjunga och jag förstår att det stämbanden darrade lite.