fredag, augusti 04, 2006


Idag har jag tagit de första fröna från min Morning Glow, jag är så förtjust i den eftersom den är så tacksam och har vackert bladverk. Nu känns det nästan som om hösten är i antågande, men jag får slänga bort den tanken. Det är sommar än, jag har ju två veckor kvar på semestern och jag tänker minsann hinna med några salta bad till!!

Har dock börjat planera litegrann för hösten i alla fall, den årstid som jag annars tycker är ganska jobbig. Det kom några kataloger härom dagen, så nu har jag valt ut en hel del lökar som ska beställas hem. Jag kom på mig själv att faktiskt uppskatta hösten lite i fjol. Det var en underlig känsla.
Jag som annars bara ser hösten som ett grått, vått töcken som man måste uthärda, fann mig själv stå och smågnola lite när jag satte ner mina lökar. Kom på att att jag måste ha en tro på att våren kommer igen, annars är det ju ingen idé att sätta ner något i jorden, eller hur?
Det finns väl en viss charm med alla årstider, hade vi inte haft höst och vinter så hade jag inte kunnat längta efter våren. Det är ju därför jag uppskattar den så ofantligt.

Inga kommentarer: