onsdag, augusti 16, 2006

Nattarbete i Svedala

Eftersom jag inte kunde somna förrän efter halv fyra, natten till idag, så tänker jag sätta mig vid symaskinen nu. Jag låg och vände och vred mig utan att komma till ro. Mina ben värkte, har själv diagnostiserat det till RL, Restless Legs. Det känns som om benen är fulla av djur som kryper och kittlar på insidan av benen, då är det väldigt svårt att komma till ro. Det enda som hjälper är att man sträcker ut benen maximalt, gärna med hjälp av någon. Men jag kan ju inte väcka Micke mitt i natten, "du, kan du hjälpa mig att sträcka ut benen?" Så småningom somnade jag av ren utmattning...
Så nu tänkte jag trötta ut mig vid symaskinen så att jag bara dröser i säng sen.

Vår tidning kom förresten 02.09, det är tidigt det!

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Du också!!! Jag lider av det från och till och just nu är det till.
Det finns ett par knep till:
Stretcha alla benmuskler som när du tränat (fick tipset av överläkaren på Alfta Rehab)
Kleta på Zon eller liknande - det hjälper.
Även Hirudoidsalva hjälper ibland - fast det kanske bara är när min värk kommer av åderbråck. Jag har inre såna som värker.

Och som sista utväg: ett par panodil. Det tipsade min läkare om.

Jag blir fullständigt galen när det sätter igång - och det gör det garanterat om jag inte lyckas somna tvärt.

Linda sa...

Å, va skönt att det finns någon som förstår mig! Min pappa har tidigare lidit av detta ,men har inga som helst problem sedan några år tillbaka. Jag blir så tokig på det ibland så jag vill hugga av benen, det gör ju så ont. Jag får börja stretcha mer och ta panodil när jag inte står ut, tack Bloggblad!

cS sa...

Vad tråkigt med sådana krämpor i unga år.
Kanske kan jag trösta dig lite med en trädgårdsfuchsia?
Själv var jag, självförvållat, vaken till 03.30 inatt då jag inte kunde sluta läsa. Nu ska jag lämna tillbaks högar med lånad sommarlitteratur och ägna mig att vardagsbestyr.

Linda sa...

Jag som är lite trög ibland, fattade inte att cS ville GE mig en trädgårdsfuchsia. Nu har jag fått klarhet i det hela, genom ett visst telefonsamtal. Jag tackar och bockar cS!