lördag, augusti 26, 2006

Eftermiddagspromenad.

Regnet drog tillfälligt bort och då begav vi oss ut på en promenad.
Det var skönt i luften så vi spankulerade längs ån. Ån finns nära vårt hus och den växer tyvärr igen med jämna mellanrum och det leder till översvämningar.
Vi hade otur ett år och hela källaren blev fylld, men sedan dess har vi klarat oss, tack var en del åtgärder från vår egen sida.I huset med det röda taket bor det någon... Vi!
I brist på egna får så går jag och pratar med grannens får, de är så sällskapliga och ställer gärna upp på bild.

Jo, det blev en runda på marknaden till sist, men det var ingen höjdare. Jag köpte lite pärlor och en jättestor våffla glass med grädde, sylt och gräddbulle! De hade hemgjorda våfflor, vilket i sig inte är så konstigt, men de satt och gräddade dom där, på plats! Mycket mumsigt, men vi hade glass överallt... :)

9 kommentarer:

cS sa...

Tack för snigeltipset. Jag följer nog hellre ett danskt recept och gör mig en festmåltid till filmen som visas i stugan ikväll. Själv slipper jag prata med får, men ibland kan man undra ;-)

Linda sa...

Hoppas ni får till nåt gott och att filmen är bra! Har ni täcke och kudde med?

JULIEK sa...

Så mysigt dere bor. Fine grannar har du har også : )

qi sa...

Vad fint du bor!

Elisabet. sa...

Åååååååå, som i paradiset!

Linda sa...

Julie, Qi och Elisabet: när man själv ser det så här på bild så inser man hur bra man har det! Vi bor bara 10-15 minuter från Malmö, men har naturen ändå inpå oss. Tack för era fina ord!

Linda sa...

Skojar du med mig?

Linda sa...

Ellis: jag har letat i synonom- och ordböcker men hittar inte det.
Det är en kaka, eller ja...
Hm... Choklad utanpå och fejkgrädde inuti. Det kan vara cocos på ibland. Kanske heter det chokladtopp på "svenska"?
Någon annan som kan förklara det bättre?

Linda sa...

Å va bra att du förstod mig :)
Ja, det var jättegott!