torsdag, augusti 17, 2006

Sista för idag

Ja, då tar vi den sista fjärilen för idag.


Idag har det varit en varm och klibbig dag. Det var åska i luften, men både åskan och regnet höll sig borta.
Jag har tillbringat dagen vid symaskinen.
Har kommit på att det inte är så kul att sy kavaj, eller jacka. Man syr ju dubbelt hela tiden eftersom det är foder i den. Men nu är den i alla fall klar, det är bara det där fodret som ska sys fast. Det ska sys för hand, och jag tycker att det är så tråkigt. Men eftersom kalaset är imorgon kväll så får jag väl bara se till att göra det.
Imorgon ja, det är sista semesterdagen... Det känns lite tomt redan, jag vill inte tillbaka, inte än. Sen, men inte nu, jag vill bara vara, ett litet tag till.
Det är inte jobbet det är fel på, inte alls, bara att frihetskänslan av att kunna ta dagen som den kommer, den tar slut för den här gången...

5 kommentarer:

l*eva sa...

---att börja arbeta efter semestern, är i mitt tycke-som att börja skolan på hösten igen.
Men efter bara några dagar, brukar det rulla på...
Fast jag ÄR jätteglad, att jag inte behöver börja skolan igen...

cS sa...

Grattis. Du har fått besök av en ung Nymphalis antiopa. Själv har jag inte hunnit se någon Sorgmantel ännu i år.

Linda sa...

Eva: precis som du säger så kommer man in i det efter ett par dagar, och sen rullar det som sagt på. Va skönt för dig att du gjort rätt val!

cS: är det mitt torsdagsbesök som är en sorgmantel?

Det Mörka Hotet sa...

Hoppas du får en skön och bra (sista) semesterdag & trevlig helg på er!

Här skiner solen men jag skulle nog behöva be Micke även laga min trasiga Rover - såg hans underverk med gräsklipparen...det är ju sån't vi - killar - tydligen skall vara bra på...alla utom jag då!

Samuel

Linda sa...

DMH: Din Rover, är det din bil? I så fall behöver jag inte skicka Micke, bilar är inte hans starka sida.. Men jag kan skicka svärfar, han är en hejare. Fast det är han som fyller jämnt idag så han får komma en annan dag, okej?