söndag, augusti 13, 2006

Kottar och utmaning!

Lilla B: här kommer en bild på en av våra granar. Det är sannerligen kottår i år. Det är fullt med godis för både fåglar och ekorrar. Tyvärr är inte bilden så skarp som jag önskar, men de är ju över 20 meter upp i luften :)

Vi har följt utvecklingen under sommaren. Vissa har varit nästan limegröna under tillväxten, medan andra har varit knallröda! Häftigt!



Eva: här kommer då ännu en sak, som man inte förstår varför folk köper. En elektrisk insektssmällare!! Alltså bara komma på tanken.
Men nu ligger den här hemma hos oss... "Slå" det om Ni kan!














8 kommentarer:

Linda sa...

Testa pajen på någon annan, jag är inte förtjust i kottar:(
Du kan ju ta med den första dagen på ditt nya jobb =)

l*eva sa...

Jag rodnar och känner hur avundsjukan...väller in.
Jösses...vilken meckapärr---DEN är oslagbar!

Linda sa...

Den är lite obehaglig faktiskt, det är ström i trådarna, så man ska tydligen inte slå, utan bara nudda odjuret så dör de små liven. Usch, nu lät det riktigt hemskt!

Lilla B sa...

Här kommer lite småskryt!
Kunde bara inte låta bli. Såna där smällare köpte jag ett flertal av i Shanghai för TVÅ år sen. Fick dem i en svart sopsäck. Det var naturligtvis klantigt att köpa dem just innan jag och några till skulle gå och äta mat på Peace Hotel. Men jag kom in och blev mycket väl emottagen med min sopsäck.....

Lilla B sa...

Vad är skillnaden: dö kvickt av ström eller ett slag?

Har haft stor glädje när myggen illfänas. Bara dra några tag i luften - och väck är de.

Efterlämnar inga fläckar på tapeter eller fönsterrutor.

Usch - jag är nog en hårding.

Linda sa...

Lilla B: nu känns det redan mycket bättre. Jag tycker ju faktiskt inte om odjuren och då kan de väl lika bra få sig en ordentlig stöt som en smäll.
Jag vet att de funnits länge men jag har aldrig tyckt att det verkat intressant, men Micke var väl så trött på att jaga djur, så han köpte den till mig, som en liten present!! Alltså vilken present, tur att jag fått en kamera innan i veckan =)

cS sa...

Snacka om prylar. Trodde jag hade allt....
Men å andra sidan fins varken knott eller mygg i min koloni. Annars hade jag nog haft en "laser-insektsdödare.

Men nästa gång jag ska upp i fjällen (räcker med småland) så kan jag väl få låna den. De stekta små liven kanske går att använda som proteintillskott ;-)

Linda sa...

cs: du kan visst få låna den, vet dock inte hur stora djur den tar, men du har kanske medhavd matsaäck?

bettankax: ja, det är jättelångt kvar på semestern, jättejättemånga dagar!