söndag, augusti 20, 2006

Sista sommarkvällen.


Då är det kväll igen... Den allra sista kvällen... Det känns som om det är den sista sommarkvällen eftersom jobbet börjar imorgon igen. När semestern är slut och man går in i vardagen igen, då är det höst.
Det känns tungt, tungt i själen.
Nu går vi mot en mörk årstid.
Mina tankar vandrar, ska man orka ännu en höst? Ska man kanske hitta ljusglimtar och guldklimpar den här hösten? Jag hoppas det och jag kommer att jobba för det.
Vill inte trilla ner...

Skänker en tanke till min mamma, hon börjar nytt jobb imorgon. Det kommer att bli jättebra mamma!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, då var det kväll igen och man känner hur ångesten inför morgondagen bara stiger och stiger.... Nu när semestern är slut så kommer verkligen hösten! Men hösten kan vara väldigt fin även om det blir mörkt fortare om kvällarna! Du ska se att du kommer klara dig igenom denna hösten också! Du har en del projekt och syssla med :-)Ha en fortsatt mysig kväll! Vi ses på jobb imorgon!
Massor med kramar till dig!

l*eva sa...

Jag känner igen KÄNSLAN!

Jag förtränger HÖSTEN just Nu!
Tids nog, är det Långkalsong PÅ...
Vi får hjälpas åt, allihopa...att göra denna höst och kommande vinter...till något *överlevnadsbart*.
Astra/Zeneca är en av mina *vänner*som får hjälpa mig på traven...

Linda sa...

Jag hade tidigare hjälp av Pfizer...
Lyckligtvis är det längesedan och inget jag behöver nu, men jag vet hur bra det kan vara med den där lilla hjlpen. Jag är glad att jag har detta forum, tror att det kan hjälpa mig!

qi sa...

Den här hösten blir fin, tror jag! Håller med ellis, vi får hjälpas åt att hitta guldkorn och visa varandra här på våra bloggar.

Tycker att din bild är jättefin förresten, lindalotta!

Linda sa...

Qi: som sagt så är det nog ett bra forum för mig, det här med bloggandet.
Tack för komplimangen!