måndag, augusti 14, 2006

Oväder...

Det blev inget klippt... För det första ville inte gräsklipparen starta, hur mycket Micke än donade med den, medan jag rensade i rabatterna och annat, sen kom det stora ovädret. Det regnade och åskade och haglade i flera omgångar. Det regnade så mycket att gräsmattan numera liknar ett risfält. Det står massor av vatten överallt och dräneringspumpen jobbar för högvarv.
Det finns inget att hitta på när det är sådant oväder, det är bara att vänta ut det. Jag vågar inte ha några elektriska apparater igång... Men jag gjorde i alla fall i ordning ett fotoalbum, med alla minnen från Italien.
Nu funderar vi som bäst på vad vi ska äta, jag är vrålhungrig!!

4 kommentarer:

cS sa...

Jo, du Lindisen. Köp en handgräsklippare och bidra till den rena luften. Motion får du på köpet. Gav bort min motorgräsklippare och har aldrig ångrat mig.
Här åskar, regnar och skiner solen om vartannat. Ibland samtidigt. Var nere i Lotten5 och band upp lite luktärtor och rosor. Allt sätter ju raketfart nu när luftfuktigheten höjts. Klippte gräset igår och redan är det nästan dax igen.....

Linda sa...

cS: du är mer än välkommen hit att klippa vår park, om du tycker att det är så roligt. Vi har 800-900 kvm gräsmatta, och jag lovar att du får motion ändå!! :)

cS sa...

900 kvm. Ungefär 4 drygt 200 kvm-plättar. Ni är 2 stycken. Klippning varannan vecka, ibland varje. Det drygt 200 kvm per person i veckan, ibland mer förstås. Se det som ett hälsobringande förslag och skicka gym-avgiften till de nödlidande barnen.

Linda sa...

Usch, vilken matematiker du är! Det finns ju annat man vill göra, det tar ju sådan tid! Vi får väl se om den vill starta en annan dag :)