söndag, augusti 27, 2006

Jag satt här och sydde och Micke bakade och mådde prima. Jag sa till Micke att vi går en runda så fort kakan kommit ut ur ugnen. Sagt och gjort, på med kläderna och då - öppnade himlen sig! Jag kunde inte sätta mig vid varken datorn eller symaskinen eftersom ryggen värkte som bara den.
Då gjorde Micke ett "arbetsbord" av soffbordet, klädde det med badlakan och kuddar och beordrade mig att lägga mig där. Sen fick jag riktigt skön ryggmassage. Efter det var kakan redo att förtäras, gissa om den blev god... :)
Nu känner jag mig som en människa igen.
Satt och tittade ut genom fönstret för att se om regnmolnen tänkte dra sig bort, men det verkar inte så.
Det regnar alldeles för mycket. Är det bara lite snällt regn så finns det kläder, men nu står det nästan som spön i backen och det är inte alls mysig.

Så jag syr vidare...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt och få ryggmassage. Det skulle jag också behöva. Men jag ska få massage på tisdag så jag ska nog stå ut tills dess!
Vad syr du nu? Hoppas det går bra?!

Linda sa...

En kappa, eller den är knälång, eller ska bli... Vi får väl om den kan bli bra!

Lilla B sa...

Här har det kommit en liten åskskur - annars sol och varmt. Plockade lingon och kantareller. Det känns att hösten är här.

Linda sa...

Åskan har hållt sig borta, här har det "bara" regnat, men mycket och nästan hela dagen. Fick du mycket bär och svamp?

Lilla B sa...

Det var väldigt gott om kantareller. Lingonen mogna och många. Kunde plockat mycket mer men mobilen ringde. Barnbarnet 1 år hade kommit och ville träffa farmor. Så jag skenade hem genom skogen.. Vad är väl 1000 lingon mot ett litet barn?
Om det är uppehåll i morgon när jag komer hem från jobbet så går jag ut igen. Tar bara hinken och vandrar iväg över tomtgränsen in i skogen. Inga transportvägar.

Linda sa...

Klart att du rusade hem, fattas bara! Va härligt att du bara kan ge dig ut så, underbart för själen!

Lilla B sa...

Ja, det är underbart. Tycker att skogen är "min skog".

Nu har jag lagt ut en bild på en mogen vindruvsklase.

Det Mörka Hotet sa...

Vilken lyx-dag du fick!

Samuel

Linda sa...

DMH: det blev en riktigt skön dag trots tråkiga förutsättningar utomhus.