lördag, augusti 19, 2006

Än kämpas det på i trädgården.


Tänk att det fortfarande finns så mycket att glädjas över, trots att hösten närmar sig med stormsteg. Allt regn som har kommit de sista veckorna fick fart på livet i rabatterna igen, nu kämpas det på.
Gräsmattan som var alldeles brungul och som knappt behövts klippas på hela sommaren är nu grön och fin igen. Fast det bara är några dagar sedan Micke klippte den så är det dags igen. Eftersom jag latat mig hela dagen så får jag väl ta mig i kragen imorgon.

Fast jag har annat på önskelistan inför morgondagen, som står överst. Jag tänker åka och köpa mer tyg. Vill sy en hel kostym och så tänker jag sy en halvlång höstkappa. Jag fick en alldeles ny symaskin i våras, innan har jag bara haft begagnade. Och det var en underbar present, det är inte många veckor den stått orörd. Är så glad för den, sitter ibland och pratar med den, om hur snäll och duktig den är... Då har jag suttit vid den för länge, då vet jag att det är dags för en paus...

2 kommentarer:

l*eva sa...

Att ha MÅNGA strängar på sin lyra...är Gåvor!
Du visar upp den ena efter den andra här på Din Blogg, man blir MER än imponerad!
Duktig Tjej, Du!!!

Linda sa...

Tack så mycket Eva...