torsdag, augusti 31, 2006

Så vackert...

Idag har jag varit nära en underbar natur.
Har varit i en pytteliten by i Skåne som tar slut strax efter att den börjat.
När arbetsdagen var avklarad så gick kameran varm. Jösses så fina bilder jag fick, jag skulle vilja lägga ut alla så att Ni också fick se det jag fick se. Men det blir ändå inte samma sak som att få uppleva det. Här kunde man väl bott...Jag fick se över femtio rådjur, men hann bara få en suddig bild av dem...
Hittade en hjärtformad svamp i morse, men när jag skulle fotografera den på eftermiddagen så hade någon sparkat sönder den...

Arbetsgivarna på plats :)

När jag kom hem så hittade jag en knopp som är på väg i blom i min ena rhododendron...


9 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ajabaja .. .lindalotta .., vilka bekymmer vi har haft i sommar med att få Proviva nyponsoppa och någon annan sort .. hallon, tror jag ..-))

Dakota sa...

Jättefina bilder! :)

taskigt att någon hade sparkat sönder svampen...

Lilla B sa...

härliga bilder!!

JULIEK sa...

Vakra bilder lindalotta. Skåne er underbar : )

Linda sa...

Elisabet: MANGO!!! Och den är ju så god! Vi hoppas på bättring. Kan berätta att vi har högre försäljningssiffror på Pro Viva - varje vecka, och så har det varit i 12 år!!

Bettankax: jag tog vägen som du sa. Men jag körde fel när jag skulle hem, men det gjorde inget :)

Dakota: tack så mycket! Blev faktiskt väldigt besviken på denna någon som sparkat sönder svampen. Jag skulle så klart tagit kort på morgonen, men då hade jag lite ont om tid.

Lilla B och Julie: tack så mycket! Skåne är vackert! Men det är ju alla ställen, på sitt sätt.

Det Mörka Hotet sa...

Fördomsfull som jag är så trodde jag Skåne var platt och tråkigt, men du bevisar ju gång på gång hur vackert det verkligen är!

Samuel

Linda sa...

DMH: tack för en fin komplimang. Skåne platt?? Hur kan du tro något sådant? Här finns jättemånga "bulor"...
Och sen finns det ju farthinder som höjer sig över marknivå :)

Anonym sa...

Härliga bilder!!

Elisabet. sa...

DMH: Skåne är inte alls bara platt; det är så svindelvackert så det går inte att beskriva!!